اخبار گردشگری

درخشش هنرمند نمینی در چین

صیامی بانوی هنرمند اهل نمین شانه به شانه همسر خود برآنند تا با احیای هنرهای فراموش شده ایران زمین همراه با ابداعات و نوع آوری های خود به بازآموزی این هنرها و درخشش |آن در جهان کمک کنند.
نر نزد ایرانیان است و بس،جمله ای آشنا برای هر ایرانی و علاقمند به هنر.
وی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا درباره فستیوال جهانی چین گفت: ۱۰ کشور جهان به همراه هنرمندان چینی در این فستیوال حضور داشتند که هنر ایرانی مورد توجه قرار گرفته و مورد تجلیل قرار گرفت و رسانه های این کشور نیز توجهی خاصی به هنر ایرانی داشتند.
وی افزود: ۲ هنرمند ایرانی در این فستیوال حضور داشتند که جواهرات و کارهای چوبی از جمله خراطی، کنده کاری، سوخت چوب و منبت کاری را به دیدگاه جهانیان عرضه داشتند.
او گفت: دونمایشگاه در شهر پکن برگزار کرده و برای معرفی صنایع دستی ایرانی و آشنایی با صنایع دستی این کشور با اساتید آنان تبادل تجربه کرده است .
صیامی علاقه، انگیزه و قریحه ابداع و نوع آوری را از جمله شروط اساسی برای ورود به این عرصه دانست و بیان کرد: علاوه بر این از طریق این هنر می توان ارزش افزوده تولید کرده و درآمد مناسب داشت و به عنوان یک شغل هنرمندانه به آن نگریست.
وی اضافه کرد: کالای تولیدی آنها از جنبه مصرفی پا را فراتر گذاشته و با بازگشت به نام زندگی روزمره انسانها به کالاهای دکوری هنری تبدیل شده است.
وی خواستار حمایت مسئولان از هنرمندان این عرصه در زمینه فراهم سازی بستر صادرات و حضور فعالتر در نمایشگاههای خارجی برای معرفی بیشتر میراث های ماندگار اجداد ایرانی شد.
لیدا صیامی و همسرش که با وی فعالیت می کند سال گذشته توانست در مجمع صنایع دستی آسیا مدال نقره را کسب و برای آثار خود نشان ملی و مرغوبیت کالا دریافت کنند.
فستیوال جهانی میراث فرهنگی نامحسوس چین اوایل ماه جاری در پکن برگزار شد.

انتهای پیام /*


فرهنگی


هنرمند


جشنواره


چین