اخبار گردشگری

صنایع دستی و گردشگری نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

به گزارش ایرنا، ‘ فریدون اله یاری ‘ روز سه شنبه در نشست آموزشی تشکل های ۶ استان کشور به میزبانی اصفهان افزود: حمایت از هنرمندان و ترویج صنایع دستی درعین حال که یک کار ارزشمند فرهنگی است، می تواند در قالب صنعت گردشگری به یک تفکر در راستای توسعه کشور تبدیل شود.
وی اظهار کرد: اگرچه ما همواره از گردشگری به عنوان یک مقوله اقتصادی یاد می کنیم اما باید در نظر داشته باشیم که توسعه گردشگری باتوجه به ظرافت هائی که درآن وجود دارد، یک هنر است که با درنظرگرفتن خلاقیت، نوآوری و فراگیری ، این هنر تجلی می یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: بدون شک مهمترین سرمایه هویتی که در جهان می توانیم بر آن ببالیم، فرهنگ و تمدن غنی ایران زمین است که امروزه در قالب میراث ملموس و ناملموس می توان برآن تکیه کرد.
وی خاطرنشان کرد: ایران با وجود بیش از یک میلیون جاذبه فرهنگی و وجود بیش از ۳۰۰ رشته صنایع دستی، از قابلیت های فراوانی برخورداراست که بواسطه تلاش نیاکان در دوران متقدم تاریخی، هم اینک دست مایه های گرانبهائی دراختیار ما است تا بتوانیم درقالب صنعت گردشگری، ضمن حفظ فرهنگ وهویت خود در تعاملی ارزشمند با جهانیان به کسب درآمد اقتصادی مناسب دست یابیم.
اله یاری همچنین با اشاره به حضور اعضای تشکل های دوستداران میراث فرهنگی در این نشست گفت: ایجاد ارتباط مستمر با تشکل ها منجر به شکسته شدن مرزهای بخش دولتی و خصوصی می شود.
وی به نقش تشکل های مردم نهاد در امتداد فعالیت های سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: معتقدیم تجربه همکاری مشترک با تشکل های دوستدار میراث فرهنگی منجر به حفظ هویت ایرانیان می شود.
نشست آموزشی ‘توانمند سازی تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی’ با حضور تشکل های غیر دولتی استان های اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان به مدت ۲ روز به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان برگزار شد.
در ۳ سال گذشته ۴۰ تشکل دوستدار میراث فرهنگی دراستان اصفهان به ثبت رسیده است.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
بیش از ۱۸ هزار هنرمند در بیش از ۱۹۶ رشته صنایع دستی این استان فعالیت دارند.
۲۹۷ رشته صنایع دستی ثبت و شناخته شده در کشور وجود دارد که ۱۹۶ رشته آن مربوط به استان اصفهان است.
بیش از ۱۸ هزار هنرمند در بیش از ۱۹۶ رشته صنایع دستی این استان فعالیت دارند.
ت/۶۹۹۴ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


تسکل های مردم نهاد میراث فرهنگی