اخبار گردشگری

کارگاههای شیشه دست ساز تهران درجه بندی شد

محمد انشایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰۰ کارگاه فعال صنعت دستی و سنتی در تهران فعال بوده که در درجه بندی اخیر نیز کیفیت و کاربرد محصولات آبگینه مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی به معیارهای درجه بندی محصولات شیشه ای استان اشاره کرد و گفت: استاندارد تجهیزات و کارگاهها، رعایت بهداشت و ایمنی، تولیدات متنوع، بسته بندی و استانداردهای معمول کارگاهی صنایع دستی (اصالت محصول) مورد بررسی قرار گرفتند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اظهار کرد: یک کارگاه رتبه نخست را بدست آورد و همچنین ۳۵ کارگاه دیگر نیز حائز جایگاه برتر شدند.
انشایی با بیان اینکه ۹ فروشگاه صنایع دستی استان توانستند نشان ملی اعتماد را کسب کنند، گفت: در فاز نخست ۲۴ فروشگاه صنایع دستی مورد ارزیابی قرار گرفته که از این تعداد ۹ فروشگاه نشان ملی اعتماد را کسب کردند.
وی با بیان اینکه فروشگاه‌ها باید برچسب قیمت داشته و از فروش کالاها خارجی و همچنین صنایع دستی ایرانی بی‌کیفیت یا با کیفیت پایین خودداری کنند، خاطر نشان کرد: داشتن فاکتور، سایت، پست الکترونیک، بروشور، بسته‌بندی مناسب و برخورد خوب با مشتریان هم از جمله شرایط لازم برای گرفتن نشان اعتماد است.
انشایی اظهار داشت: با دادن نشان اعتماد به فروشگاه‌های صنایع دستی می توانیم ابزار لازم را برای نظارت به کار آن ها در اختیار داشته باشیم، چرا که تورهای گردشگری را برای خرید به سمت فروشگاه‌هایی سوق داده که از نشان اعتماد ملی کالا برخوردار باشند.
خبرنگار: امین کمالی فر – انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


درجه بندی