اخبار گردشگری

بازدید رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی از آماده‌سازی کنسرت نمایش «سی»

به‌ گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری، در این بازدید زهرا احمدی پور در گفت‌ وگو با عوامل این پروژه بر توسعه گردشگری هنری با استفاده از اجراهای موسیقی و نمایش در اماکن تاریخی تأکید کرد.
وی با قدردانی از تهیه‌کنندگان این پروژه گفت: همه‌ باید تلاش کنیم تا شاهنامه فردوسی به ‌عنوان یک میراث ملی که در شکل‌گیری هویت ایرانیان نقش مؤثری داشته، حفظ شود و از طریق اقداماتی هم طراز، پروژه «سی» به جهانیان معرفی شود.
همایون شجریان نیز در این دیدار از سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری برای همکاری و همراهی با این پروژه ملی تشکر کرد.
پروژه‌ چندرسانه ای «سی» بر اساس داستان‌هایی از شاهنامه‌ فردوسی با حمایت سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با صدای همایون شجریان و آهنگسازی سهراب پورناظری و اجرای بهرام رادان، مهدی پاکدل، صابر ابر و سحر دولتشاهی در مجموعه‌ کاخ سعدآباد به صحنه می‌رود.
در این پروژه که تلفیقی از موسیقی و اجرای نمایش است، بازیگران در نقش‌های زال، رستم، اسفندیار، سهراب و رودابه ظاهر می‌شوند.
در جریان این بازدید، علاوه بر همایون شجریان و سهراب پورناظری، بهرام رادان، مهدی پاکدل، صابر ابر و سحر دولتشاهی بازیگران این پروژه، تهمورس پورناظری مدیر پروژه، علی اصغر دشتی کارگردان پروژه و حمید نعمت‌الله کارگردان تصویری اثر نیز حضور داشتند.
کنسرت نمایش سی از امروز(یکشنبه) در محوطه کاخ ملت در مجموعه سعدآباد به صحنه خواهد رفت.
فراهنگ ** ۳۰۷۹ ** دریافت: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


فرهنگی


رئیس سازمان میراث فرهنگی


کنسرت سی


میراث معنوی