اخبار گردشگری

مستند نگاری ثبت ملی دو اثر تاریخی در آران وبیدگل آغاز شد

به گزارش ایرنا، جواد صدیقیان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از این دو اثر تاریخی در آران و بیدگل افزود: مستند نگاری این دو اثر از روز گذشته با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان جهت ثبت در فهرست آثار ملی آغاز شد.
وی با بیان این که گام اول در تمامی امور مطالعاتی، پژوهشی و انجام اقدام های مرمتی برای هر اثر، ثبت آن اثر می باشد افزود: این اداره در سال ۹۵ تاکنون یکی از مهم ترین برنامه های مدیریتی خود را ثبت آثار تاریخی و فرهنگی در فهرست میراث ملی قرار داده است.
وی تصریح کرد: با ثبت این منابع ارزشمند تاریخی علاوه بر بهره‌وری از قابلیت گردشگری آن برای جذب گردشگران، از حمایت مردم جهت حفظ و نگهداری آن‌ها هم بهره‌مند می شویم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آران و بیدگل در پایان با اشاره بر ضرورت حفاظت و نگهداری از این آثار تاریخی ارزشمند تصریح کرد : مردم می‌توانند در صورت شناسایی آثار تاریخی، طبیعی، فرهنگی با مراجعه به اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نسبت به معرفی آن اقدام تا در صورت واجد شرایط بودن آثار مراحل مستند نگاری و آماده‌سازی برای ثبت آن‌ها انجام شود.
شهرستان آران وبیدگل با ۱۳۱ اثر تاریخی ثبت شده ملی پس از شهرهای اصفهان و کاشان، رتبه سوم استان اصفهان به خود اختصاص داده است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
۷۴۰۸/۷۴۷۲ * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مستندنگاری


آران و بیدگل