اخبار گردشگری

مدیریت موزه حکیم نظامی آستارا هیات امنایی شد

پردل امیری نژاد روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: با تشکیل نخستین جلسه هفت عضو هیات امنای موزه حکیم نظامی آستارا، دوره جدید فعالیت این موزه آغاز شد و اعضای هیات امنا از دانش آموزان و معلمان مدرسه تاریخی حکیم نظامی هستند.
وی اضافه کرد: هیات امنا زمان فعالیت موزه را در یک نوبت از ساعت ۹ تا ۱۴ هر روز تعیین کرد و گردشگران و شهروندان می توانند از اسناد تاریخی موجود در آن، به صورت رایگان بازدید کنند.
امیری نژاد با اشاره به اینکه کریم صمد زاده، استاد فوق ممتاز خوشنویسی و نویسنده کتاب بشقاب نگاره ها به عنوان رئیس هیات امنای این موزه انتخاب شد، اظهار کرد: تبلیغات محیطی در شهر، برپایی نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی و شب های خاطره گویی دانش آموزان و دبیران این مدرسه ۱۰۹ ساله از برنامه های پیش بینی شده برای معرفی این موزه است.
وی با بیان اینکه این موزه با مشارکت ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آموزش و پرورش آستارا اداره می شد، بیان کرد: با واگذاری مدیریت آن به هیات امنا، توسعه آن را با محوریت فعالیت های مردمی شاهد خواهیم بود.
امیری نژاد از شهروندان آستارا خواست اسناد و مدارک تاریخی خود را برای پربار شدن موزه حکیم نظامی، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۴ در خیابان حکیم نظامی آستارا به موزه تحویل دهند.
مدرسه حکیم نظامی آستارا در سال ۱۲۸۷ هجری خورشیدی احداث و بعدها در فهرست آثار ملی ایران ثبت و در خرداد ۹۵ با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان موزه فرهنگ و آموزش حکیم نظامی افتتاح شده است.
تدریس نیما یوشیج بنیانگذار شعر نو در سال های ابتدایی ۱۳۰۰ هجری خورشیدی و دانش آموختگی شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و ادبی کشور در آن، از سوابق این مدرسه است و با دارا بودن حیاط بزرگ، بام های سفالی، در و پنجره های چوبی و شومینه های چدنی ترکیبی از معماری اصیل و بومی منطقه را به نمایش گذاشته است.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ / ۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


موزه حکیم نظامی


آستارا