اخبار گردشگری

جشنواره انجیر آرادان ظرفیتی برای باغداری منطقه و نشاط اجتماعی است

علی محسنی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: معرفی میوه بهشتی انجیر به عنوان نماد باغداری شهرستان آرادان، معرفی محصولات فراوری شده انجیر، جذب گردشگر و معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان تاریخی آرادان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی یادآور شد: از این رو نخستین جشنواره انجیر آرادان چهارشنبه یازدهم مرداد ماه از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه در فرهنگسرای شهید فهمیده آرادان برگزار می‌شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آرادان افزود: برپایی نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، باغی، روستایی و عشایری از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آرادان گفت: این جشنواره با مشارکت جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی ، بخشداری مرکزی، بخشداری کهن آباد، شهرداری و اداره امور عشایری شهرستان آرادان و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آرادان برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان آرادان در ۱۵ کیلومتری شهرستان گرمسار واقع شده است، این شهرستان دارای آب و هوایی کوهپایه ای در مرکز، ییلاقی در شمال و کویری در جنوب شهرستان است، محصولات عمده کشاورزی، باغی و دامی این شهرستان شامل گندم، پنبه، خربزه، انجیر، گوجه سبز، گردو، زیتون، پرورش دام و طیور و زنبورداری است .
از جاذبه های آرادان می‌توان به امامزاده علی اکبر(ع) با قدمت ایلخانی، امامزاده شاه سلطان نظر(ع)، بازار تاریخی، تپه تاریخی شاه نظر، مسجد جامع و حسینیه، کاروانسرای دهنمک، روستای هدف گردشگری پاده و مناطق نمونه گردشگری رامه و قالیباف اشاره کرد.
۷۳۴۱/۶۱۰۳ خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشنواره


انجیر