اخبار گردشگری

صنعت گردشگری برپایه عرضه و تقاضاست

به گزارش ایرنا سعید شیرکوند شنبه در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان سپیدان فارس افزود: گردشگری الزاماتی دارد که اگر می خواهیم به گردشگر توجه کنیم و محور توسعه ، پیشرفت واشتغال مردم گردشگری باشد می بایست از همان تعریف ابتدایی شروع کنیم و تاسیسات گردشگری را بوجود آوریم .
وی ادامه داد:زیرساخت های صنعت گردشگری باید توام با سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.
شیرکوند با اشاره به اینکه در شهرستان سپیدان ۶ روستای هدف گردشگری مصوب هیات وزیران وجود دارد که سازمان میراث فرهنگی برای زیر ساخت های آنها کمک هایی کرده است، گفت:ایجاد این زیرساخت ها باید توام با سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.
شیرکوند وجود کارگروه گردشگری را در سپیدان از ضروریات دانست وافزود:برای اینکه در این منطقه یک نقشه راه داشته باشیم که در این نقشه تعیین کنیم چه کاری را انجام دهیم تاگردشگری رخ دهد که با ایجاد ده واحد گردشگری حداقل چند نفر بکار گرفته شوند و ورود گردشگر همراه با درآمد زایی باشد.
وی اظهار داشت :هیچکس موافق این نیست که زمین کشاورزی تا ابد زمین کشاورزی بماند ما معتقد هستیم بعضی از زمین ها باید تغییر کاربری داده شود اما باید بدانیم در کجا و چگونه باشد.
این مقام ا‌دامه داد: شهرستان سپیدان ظرفیت گردشگری دارد ابتدا باید چند مورد از تغییر کاربری اراضی را به عنوان آزمایشی اجرا کنیم که اگرچرخ آنها چرخید و اشتغال مولد ایجاد کرد در مراحل بعد اضافه کنیم و واقعا به واحدهای گردشگری تبدیل شوند نه ویلایی.
فرماندار سپیدان در این جلسه اظهار داشت:شهرستان چهار فصل سپیدان با نزدیک بودن به کلان شهر شیراز، دارای ۳۲ منطقه معروف گردشگری است هر چند که تمام نقاط این شهرستان قابلیت گردشگری دارد.
شبیر زارع خفری با بیان اینکه پنج منطقه گردشگری شهرستان سپیدان در ایران شناخته شده است، اضافه کرد:آبشار مارگون شهرستان سپیدان به جز در ایران در دنیا نیز شناخته شده است.
زارع خفری تعداد واحد های متقاضی گردشگری در سپیدان را ۱۲۱واحد عنوان کرد وافزود:از این تعداد تاکنون ۷مورد به بهره برداری رسیده است و ۹واحد دارای مجوز ایجاد، ۲۷ مورد دارای موافقت اصولی و فاقد مجوز و مابقی همچنان به دنبال کارهای قانونی هستند.
نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی گردشگری را یکی از توانمندی این شهرستان برشمرد و گفت:در ایام تعطیل گردشگران زیادی وارد شهرستان می شوند که متاسفانه شرایط منطقه برای میزبانی از این گردشگران کافی نیست.
سید علاء الدین خادم با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس چند نقطه ازمناطق سپیدان را منطقه ویژه گردشگری معرفی کرده است،اضافه کرد:وقتی منطقه گردشگری است باید موانع را برداریم تا واقعیت محقق شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز با بیان اینکه در مسیر توسعه باید همه جوانب درنظرگرفته شود، حفظ منابع آب وخاک را با اهمیت برشمرد وافزود:حفظ این منابع که بستر تولید وبه دنبال آن اشتغال، درآمد و رفاه است مخصوصا در مناطقی که کانون تولید مناطق روستایی هستند بسیار دارای اهمیت است.
علیرضا اورنگی مقدار اراضی قابل تولید در کشور را ۲۳میلیون هکتار اعلام و بیان کرد: این یک معضل بزرگ است که با آن روبه رو هستیم.
وی اظهار داشت:در عین اینکه یک حکم حکومتی برای حفظ اراضی در کشور داده شده است در یک سری از فعالیت ها که برای توسعه کشور مفید است بر تغییر کاربری تاکید شده است که از جمله این فعالیت ها صنعت گردشگری است که خوشبختانه روح حاکم بر این صنعت فضای سبز و زیبایی طبیعت است.
اورنگی افزود:اگر این صنعت دراین شهرستان فعال شود وچارچوب ومقررات نیز رعایت شودچنانچه در مسیر کاری که هدف گذاری میشود ایرادات واشکالاتی از نگاه اجرای قانون ومقررات باشد بنده با توجه به اختیارت خود در این موضوع تسهیلاتی را برای سپیدان منظور خواهیم کرد ولی باید یک تعریف هناهنگ نسبت به نیاز و ظرفیت در این شهرستان رقم بزنیم.
سپیدان به مرکزیت اردکان در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال غربی شیراز واقع شده است.
خبرنگار:‌قاسم سخایی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
۷۳۸۴ /۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


سپیدان


فارس