اخبار گردشگری

چگونه از سفر به مسکو لذت ببریم؟

میدان سرخ مسکو

این میدان مرکز شهر مسکو و پربازدید ترین نقطه توسط گردشگران است. یک طرف این میدان زیبا را  کاخ ریاست جمهوری کرملین احاطه کرده و مرکز دیگر را نیز مرکز خرید مشهور و شیک  GUM احاطه کرده است. در طرف دیگر میدان، کلیسای جامع سنت باسیل قرار دارد که از دور  بسیار زیبا و دیدنی است اما ارزش بازدید و سر زدن ندارد.


آرامگاه لنین
آرامگاه لنین
درست در مرکز میدان سرخ، یک هرم عجیب توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. تعجب نکنید، این هرم مقبره رهبر اتحاد جماهیر شوروی لنین است. به شدت توصیه می کنم تا این مقبره را بازدید کنید زیرا تجربه ای تکرار نشدنی در زندگی تان خواهد بود. بازدید از ان رایگان است و ساعت کار روزانه نیز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱٫۰۰ بعد از ظهر است اما در روزهای یک شنبه و دوشنبه تعطیل است.


غذای روسی در ترماک (Teremok)

امتحان کردن غذای روسی در ترماک (Teremok)

ارزان ترین و اسان ترین راه برای امتحان غذای روسی رفتن به رستوران های زنجیره ای ترماک است. همه جا می توانید این رستوران ها را پیدا کنید. در اینجا است که می توانید “بلینی” (Blini)، پنکیک روسی با مخلفات متنوع، سیرنیکی (Syrniki) دسر روسی با کیک پنیری را  امتحان کنید.


قدم زدن در مرکز شهر مسکو

قدم زدن در مرکز شهر مسکو

حتما به  مرکز شهر بروید و مناظری همچون “پارک الکساندرز” (درست کنار کاخ کرملین)، تورسکایا (خیابان اصلی مسکو) و تئاتر بولشوی (Bolshoi Theater) را ببینید تا بیشتر در مورد این مردم عجیب اطلاعات کسب کنید.


بازدید از شهر مسکو

بازدید از شهر مسکو (بلند ترین اسمان خراش ها در اروپا)

اگر مایلید تا هنر معماری جدید را تحسین کنید و از ان لذت ببرید، به شهر مسکو بروید. این شهری تلفیقی از اسمان خراش های بزرگ در اروپا است. سیستم حمل و نقل شهری مسکو (مترو) با ان ایستگا ه های زیبایش توجه هر رهگذری را به خود جلب می کند.


موزه فضانوردی و پارک تفریحی VDNKH

موزه فضانوردی و پارک تفریحی VDNKH

یکی از مکان های مورد علاقه من موزه فضانوردی مسکو بود. در اینجا می توانید “بلکا” و استرلکا”  اولین سگ هایی که به فضا رفتند را ببینید. بلیط ورودی به موزه ۲۰۰ روبل (سه یورو) است که البته قیمت مناسبی است. پارک تفریحی VDNKH  مکانی جذاب برای شما خواهد بود و در زمستان بزرگترین پیست اسکی روسیه در ان استقرار خواهد یافت. فضای این پارک واقعا حیرت اور است.


پارک تساریتسینو  (Tsaritsyno) مسکو

پارک تساریتسینو  (Tsaritsyno) مسکو

مسکو پر است از پارک های بسیار زیبا که یکی از انها تساریتسینو است. این پارک در جنوب شهر واقع شده است و زمانی که خورشید در ان بدرخشد مکانی ایده ال برای ریلکس کردن است.


پارک گورکی و رود موسکوا

پارک گورکی و رود موسکوا

نزدیک به مرکز شهر، درست کنار رود موسکوا، پارک گورکی قرار دارد. این پارک در تابستان مکانی مناسب برای گردش و اشنایی با مردم و فرهنگ روسیه است و در زمستان مکانی مطلوب برای اسکی روی یخ  خواهد بود.


تماشای هاکی روی یخ

تماشای هاکی روی یخ

یکی از باید های سفرهای به مسکو ، تماشای بازی هاکی روی یخ KHL است. فضای بازی واقعا ارزش بازدید را دارد. بلیط ها در مقابل استادیوم فروخته شده و از ۲۰۰ روبل شرع می شوند حتی می توانید به صورت انلاین نیز خرید کنید تنها کافی است جدول پخش بازی را در گوگل جست و جو کنید.


دانشگاه مسکو

دانشگاه مسکو

ساختمان دانشگاه ملی لومونوف مسکو، یکی از هفت خواهر مسکو است، هفت خواهر به گروهی از اسمان خراش ها در مسکو اشاره دارد که دقیقا شبیه به هم هستند. این ساختمان در جنوب شهر قرار دارد و ۴۰ دقیق پیاده  از ایستگاه متروی دانشگاه فاصله دارد. ساختمان دانشگاه واقعا حیرت انگیز است اما متاسفانه بدون شناسه معتبر دانشجویی نمی توانید وارد ساختمان شوید. اما می توانید از مناظری که از محل های مشخص هست لذت ببرید.


بازار و کرملین اسماعیلوف

بازار و کرملین اسماعیلوف

مسکو بیش از یک کرملین دارد، کرملین دوم در جنوب شهر قرار دارد و ارزش بازدید بیشتری نسبت به کرملین معروف میدان سرخ دارد. در اینجا بازاری را پیدا می کنید که همه نوع تولیدات روسی در ان یافت می شود. علاوه بر این مکانی عالی برای خرید سوغاتی نسبت به مرکز شهر است.


خیابان ارباتسکایا (Arbatskaya) مسکو

خیابان ارباتسکایا (Arbatskaya) مسکو

این خیابان، خیابانی فرهنگی در مسکو است و محلی معروف و مملو از موسیقی دانان و هنرمندان روسی است.


ساختمان کروتیتسکو پودووری (Krutitskoe Podvorye)

ساختمان کروتیتسکو پودووری (Krutitskoe Podvorye)

ساختمان تاریخی و زیبای  کروتیتسکو ۴۰۰ سال قدمت دارد اما بسیار قدیمی تر از ان چه هست به نظر می رسد و  با بازدید از ان وقت خود را بیهوده تلف نخواهید کرد.


ایستگاه های مترو مسکو

ایستگاه های مترو مسکو

مسکو به خاطر داشتن زیباترین ایستگاه های مترویش بسیار معروف است. این ایستگاهها با معماری خاص روسیه بسیار زیبا تزیین شده اند. ایستگاه مورد علاقه من ایستگاه “مایاکوواسکایا” (Mayakovskaya )بود.


صومعه نو وودویچی مسکو

صومعه نو وودویچی مسکو

بدون شک نو وودویچی معروف ترین صومعه در مسکو است. بازدید از محیط  اطراف و سبک معماری کلساهای روسیه شما را با خود به عمق هنر در این کشور می برد.


کلیسای جامع کشیش ناجی

کلیسای جامع کشیش ناجی

باشکوه ترین و حیرت انگیز ترین کلیسای مسکو این کلیسا است. این کلیسای بسیار بزرگ واقعا چشم هر بازدید کننده ای را خیره کرده است و تنها چند قدمی کاخ کرملین قرار دارد و بازدید از ان رایگان است.

مترجم: محمد رجبعلی
منبع: http://kubasjourneys.com/17-cool-things-to-do-in-moscow/