اخبار گردشگری

کارهایی که در سفر به بلغارستان باید انجام داد

۱٫ پیاده روی در پارک روزنسکی لوم و  ایوانوف که دارای منطقه ای مخصوص پیاده روی می باشد و دارای یک صومعه است که بر روی دیوارهای آن می توان نقاشی های باستانی را مشاهده کرد.همچنین به عنوان یک روستای عجیب و جالب ارزش کاوش را دارد.

۲٫عبور از پل شگفت انگیز را از دست ندهید. پل شگفت پل سنگ مرمر طبیعی است که در اثر فرسایش در کوه های هدوپ به وجود آمده است.این پل دارای مسیر پیاده روی امن و کلبه هایی برای استراحت است.

۳٫در Plovdiv می توانید برگشت به زمان قدیم را تجربه کنید.منطقه ای کوچک که به خوبی حفظ شده و تاریخ بلغارستان را احیا کرده است.

۴٫ کوهی که نام خود را از شبه جزیره بالکان گرفته است.این رشته کوه در امتداد طول کشور کشیده شده و طولانی ترین مسیر پیاده روی محبوب است.یکی از سه پارک ملی و معروف بلغارستان نیز ،پارک بالکان است.

۵٫ پایتخت امپراتوری بلغاری قرون وسطی، ولیکوتارنوو بود که در حال حاضر یک شهر دانشگاهی جذاب واقع در کوه است. این شهر کوچک  آرام دارای یک قلعه زیبا، مسیرهای پیاده روی و صومعه است که یکی از نکات برجسته ی بلغارستان می باشد.

سفر به بلغارستان

۶٫ دریای سیاه کششی حدود  ۲۵۰ مایل در بلغارستان دارد و حدود یک سوم از آن از سواحل شنی زیبا پوشیده شده است.این مناطق در  میان گردشگران بسیار محبوب است.

۷٫ بالچیک شهری عجیب و غریب در  ساحل دریای سیاه است. منطقه ای بزرگ نیست اما می توانید در آن تجربه های نابی کسب کنید.

فستیوال گل رز بلغارستان

۸٫در Kazanlak توقفی داشته و از استشمام بوی گل رز لذت ببرید. بلغارستان در واقع یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن گل رز است. در هفته اول ژوئن معمولا جشنواره ی گل رز در Kazanlakk برگزار می شود که میزبان بازدیدکنندکان و گردشگران زیادی است.

مترجم:سحر مردانه
منبع: www.nomadicmatt.com