گردشگری و توریسم

۱۳۰ میلیارد ریال پاداش به مشترکان برق خوش حساب پرداخت شد

حاجی رضا تیموری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در تابستان گذشته شرکت توزیع برق استان تهران با ۱۴ هزار و ۶۸۴ مشترک دیماندی(انشعابات ۳۰ کیلووات و بیشتر که معمولاً متقاضیان غیر خانگی و غیر تجاری است) در مناطق ۲۲گانه تحت پوشش خود به منظور مشارکت در مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار، تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد تا از میزان مصرف در تابستان کاسته شود.
وی افزود: از مجموع مشترکان دیماندی استان تهران، ۶ هزار و ۲۹۸ مشترک به ویژه مشترکان شهرک های صنعتی استان، همکاری موثری با شرکت توزیع نیروی برق استان تهران داشتند که بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، ۱۳۱ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال از محل صرفه جویی در اجرای طرح ها، به آنان پاداش پرداخت شد.
وی افزود: طرح کاهش اوج بار( کاهش میزان مصرف مشترکان دیماندی در تابستان، تغییر میزان مصرف و یا استفاده از دستگاه‌های دیزل در اوج مصرف برق) با مشارکت مشترکان بخش های مختلف از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه امسال نیز همچون سال‌های گذشته اجرا می‌شود.
تیموری گفت: همراهی موثر مشترکان و جلب مشارکت آنها در مدیریت  مصرف انرژی، آسان‌ترین راه برای عبور موفقیت آمیز از بحران احتمالی ناشی از اوج مصرف انرژی برق در تابستان است که این مهم به تغییر مدل رفتار مصرفی مشترکان نیاز دارد.
وی تأکید کرد: اگر میزان مصرف انرژی برق، همچون سال‌های گذشته باشد، نیاز است تا در هر بازه ده ساله، شبکه‌های موجود دو برابر شود ضمن این که پیشی گرفتن میزان مصرف از میزان تولید نیروگاه‌های کشور، تأمین برق پایدار را برای مشترکان با چالش جدی مواجه می‌کند.
وی گفت: صاحبان صنایع می‌توانند با مشارکت در طرح‌هایی چون کاهش بار برنامه ریزی شــده در ســاعات اوج بار، طرح تعمیرات و تعطیلات سالیانه در تابستان، طرح تعیین ساعات کار برنامه ریزی شده و طرح ذخیره عملیاتی بر اساس شــرایط واحد صنعتی خود، عـلاوه بر بهره مندی از پــاداش‌های  پیش‌بینی شده، به تأمین برق پایدار برای شهروندان در ساعات اوج مصرف کمک کنند. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: در صورتی که کشاورزان در زمان اوج مصرف برق، به مدت ۴ ساعت برق چاه آب خود را خاموش کنند، همانند سال‌های گذشته، مصرف برق ۲۰ ساعت دیگر آن‌ها رایگان خواهد بود.
وی افزود: در سال جاری برای نخسین بار طرح افزایش مشارکت مشترکین خانگی و تجاری با واسطه نهاد تجمیع کننده بار به میزان ۷۶ مگاوات صرفه جویی و طرح کنترل بارمصرفی  مشترکان بخش اداری به روش اینترنت اشیا (IOT) در استان تهرن اجرای می‌شود که در طرح IOT، بارهای سرمایشی به میزان ۳۰ مگاوات کنترل شده و در مصرف انرژی به میزان ساعات همکاری مشترکان صرفه جویی می‌شود.