اماکن دیدنی ایران

امروز در خانه بمانید، تا فردا سفر کنید


قاصدک 24

سازمان جهانی گردشگری با ایجاد کمپین #فردا_سفر_کنید، خواستار مسئولیت پذیری بین المللی و مشترک در میان صنعت گردشگری در مواجهه با شیوع ویروس کرونا شد.

ایسنا: سازمان جهانی گردشگری هدف از ایجاد این کمپین با پیام “امروز در خانه بمانید تا بتوانید فردا سفر کنید” را کشف فرهنگ‌های گوناگون، تمرین اتحاد و احترام به یکدیگر، مراقبت از محیط زیست، تداوم یادگیری، توسعه و پایداری و ایجاد فرصت ها برای همگان اعلام کرده است.

هشتگ #فردا_سفر_کنید در واقع پاسخ سازمان جهانی گردشگری (WTO) به بحران کنونی است که به ارزشهای دیرینه این نهاد تاکید دارد. این کمپین تاثیر فراوانی در شبکه های اجتماعی داشته است و مورد استقبال تعداد روزافزونی از کشورها، مقاصد گردشگری، کمپانی های مرتبط با این حوزه، شهرها، رسانه ها و همچنین افراد از سراسر جهان قرار گرفته است.

کشورهایی چون آلمان، مراکش، مغولستان، عمان، اروگوئه و شهرهای بوگوتا، وین و … تاکنون از این کمپین حمایت کرده اند.

سازمان جهانی گردشگری از ایجاد یک پلتفورم آنلاین نیز خبر داده که از طریق آن همه افراد و سازمان ها می توانند به این کمپین بپوندند ونظرات گوناگون و همچنین تصاویر و دیگر محتواهای صوتی و تصویری خود را رابطه با گردشگری و کرونا به اشتراک بگذارند.

«زوراب پولولیکاشویلی» دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در این باره گفت: گردشگری از دیرباز تاکنون خود را به عنوان یکی از محرکه های اصلی بهبود وضعیت بین المللی به اثبات رسانده است و ما نیز باید از همین امروز خود را برای ایجاد اساس و پایه مقاومت گردشگری در آینده آماده کنیم.


صوفی