گردشگری و توریسم

دانشگاه الزهرا ۶۶ درصد هزینه اینترنت دانشجویی را کاهش داد

به گزارش روز جمعه دانشگاه الزهرا (س)، پس از شیوع ویروس کرونا و الزام به تعلیق کلاس‌های حضوری به دلیل رعایت الزامات بهداشتی، دانشگاه از هفته دوم اسفندماه اقدام به تعریف تمام ۷۸۶ استاد، ۸۵۵۵ دانشجو و ۲۲۴۹ درس‌ ارائه شده در نیم سال جاری در سامانه آموزش الکترونیک ( lms ) و کلاس‌های آموزش همزمان کرده است.

بر همین اساس حدود ۳۵% از اساتید شیوه آموزش در قالب کلاس آنلاین همزمان را انتخاب کردند و ۶۵% دیگر نیز از سامانه lms برای این منظور استفاده می‌کنند.

در این طرح که با استقبال گسترده اساتید و دانشجویان روبه‌رو شده است اساتید، کلاس‌های خود را همانند قبل با انسجام و بر اساس روال آموزشی دنبال کرده‌اند.

علی‌رغم اقدامات صورت گرفته تاکنون، این دانشگاه همواره نیز سعی در به‌کارگیری تدابیر بیشتر جهت بهبود و تسهیل فرایند آموزش مجازی برای دانشجویان و اساتید دارد.

بر همین اساس، با پیگیری‌های مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه الزهرا (س) و مذاکرات انجام شده با شرکت ایرانسل، هزینه استفاده از اینترنت برای سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه و همچنین اپلیکیشن طوبی تل، از این پس برای کلیه کاربران اعم از اساتید و دانشجویان به یک سوم تخفیف یافته است.

گفتنی است، این تخفیف به شکل خودکار و با اتصال به ip دانشگاه صورت می‌گیرد و نیازمند اقدام خاصی از سوی اساتید و دانشجویان نیست.

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر امروز اعلام کرد: تاکنون ۵۳ هزار و۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 53 هزار و ۱۸۳ مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.