اخبار گردشگری

سه میلیون و ۷۹۲ هزار گردشگر از لرستان دیدن کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا سید امین قاسمی روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۷۱۴ هزار و ۹۷۸ نفر شب در لرستان از ۲۷ اسفند ماه ۹۶ تا ۱۷ فروردین ماه امسال در مراکز اقامتی استان لرستان اسکان داده شده اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه قلعه فلک الافلاک بیشترین آمار بازدید کننده را در بین جاذبه های تاریخی و طبیعی استان به خود اختصاص داده است، اظهارکرد: تعطیلات نوروز سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۴۵۰ نفر از این بنای تاریخی ارزشمند بازدید کرده اند که این آمار امسال با افزایش بیش از ۴۶ درصدی به ۱۸۱ هزار و ۷۳۶ نفر رسیده است.
قاسمی افزود: در این مدت ۱۸۲۳ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رفاهی و بین راهی در راستای ارتقای کیفیت خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی در استان صورت گرفته است.
وی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۲۱۷ غرفه ثابت و ۳۴ سیاه چادر جهت عرضه صنایع دستی در استان برپا شد که ارزش ریالی فروش این محصولات ۲۰میلیارد ریال بوده است.
قاسمی ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از دو میلیون و ۵۵۰ هزار نفر از نوروزگاه و نمایشگاههای صنایع دستی استان دیدن کرده اند که از این حیث نیز شاهد رشد ۶۰ درصدی بوده است.
۷۲۷۴/۶۰۶۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


اسکان


میراث فرهنگی


لرستان