اخبار گردشگری

مساجد امام و عتیق اصفهان ۱۳ فروردین تعطیل‌ است

به‌گزارش ایرنا، روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از فریدون الله‌یاری اعلام کرد: با توجه به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد تاریخی اصفهان و برای بهره‌مندی و آسایش معتکفان از این مراسم معنوی و الهی، مساجد جامع عتیق و امام اصفهان روز ۱۳ فروردین تعطیل‌ است.
آیین اعتکاف امسال از روز ۱۱ فروردین آغاز شده و تا سیزدهم فروردین ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر این اداره و در راستای ارائه خدمات بهینه به گردشگران، همه بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تحت نظارت میراث فرهنگی روز ۱۳ فروردین به گردشگران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند.
مسجد امام واقع در میدان امام (نقش جهان) یکی از مهم‌ترین مساجد تاریخی اصفهان است که در دوران صفوی ساخته شده و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود.
این بنا شاهکاری از معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است که به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
مسجد جامع عتیق اصفهان یکی از کهن ترین مساجد جامع ایران در جهان اسلام به شمار می رود.
این مسجد بزرگ با مساحت بیش از ۲۲ هزار مترمربع و با برخورداری از بیش از ۱۰ دوره تحول معماری از سده دوم تا سیزدهم هجری قمری دائره المعارفی متنوع از سبک های معماری و تزئینات وابسته به آن را در برابر دیدگان ارائه می کند.
مسجد جامع اصفهان در سال ۱۳۹۱ با رأی قاطع اعضای شورای ثبت جهانی وابسته سازمان بین المللی یونسکو بعنوان اولین مسجد جهان اسلام به ثبت جهانی رسید.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت/۳۰۱۱ / ۱۳۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


تعطیل ۱۳ فروردین


مساجد امام و عتیق


اصفهان