اخبار گردشگری

تبریز ۲۰۱۸ فرصتی مناسب برای معرفی تمامی ظرفیت هاست

به گزارش ایرنا، احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان عجب شیر گفت: اجرای طرح های جدید و تکمیل طرح های در دست اجرای گردشگری در تبریز و شهرستان های هدف در رویداد تبریز ۲۰۱۸ از اولویت های مهم این اداره کل در ماه های پیش رو است.
وی افزود: علاوه بر تبریز، ۵ محور گردشگری در تبریز ۲۰۱۸ تعریف شده و امیدواریم با شناساندن جاذبه های گردشگری و تاریخی این منطقه ها، گردشگری را رونق بخشیم.
حمزه زاده گفت: آذربایجان شرقی در جذب گردشگر خارجی جزء ۴ استان برتر در کشور است و در سال گذشته ۳۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی به این استان سفر کرده بودند.
وی از اجرای یک هزار میلیارد تومانی پروژه های گردشگری برای آماده شدن برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ در سطح استان خبر داد.
حمزه زاده گفت: با توجه به اینکه امروزه گردشگران از اقامتگاه های مدرن و مجلل به اقامتگاه های بوم گردی روی آورده اند، توجه به اقامتگاه های بوم گردی یکی از اهداف جهت جذب گردشگران است و افرادی که برای احداث و یا تکمیل و تجهیز اینگونه اقامتگاه ها تمایل داشته باشند می توانند از تسهیلات کم بهره صندوق توسعه ملی و یا صندوق کارآفرینی استفاده کنند.
فرماندارشهرستان عجب شیر نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه دیدگاه دولت بر توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش است، خواستار توجه هرچه بیشتر به آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی و گردشگری شد.
سید شمس الدین مراثی با اشاره به ۱۱۰ آثار تاریخی و گردشگری در شهرستان، گفت: اهمیت حفاظت از آثار تاریخی و گردشگری در این شهرستان بسیار زیاد است و به دلیل گستردگی این آثار تاریخی، باید کوشید تا حفاظت از این آثار روز به روز بهبود یابد.
وی افزود: باید از نظر گردشگری در شهرستان عجب شیر فعالیت ‌های زیادی انجام شود زیرا مناطق بکر طبیعی و تاریخی زیادی در این شهرستان وجود دارد که باید به عموم معرفی شوند.
در این مراسم علیرضا پاشایی به عنوان رئیس جدید اداره میراث فرهنگی و گردشگری عجب شیر معرفی و از خدمات سیروس جبارزاده قدردانی شد.
شهرستان عجب شیر با حدود ۷۱ هزار نفر جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/۷۴۸۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


تبریز۲۰۱۸


عجب شیر