اخبار گردشگری

راهکارهای افزایش گردشگر در یزد از نگاه رئیس انجمن جمعیت شناسی ایران

« محمدجلال عباسی شوازی» روز شنبه در نشست علمی ثبت جهانی یزد، فرصت ها و الزامات فرهنگی و اجتماعی که در چهارمین همایش روز علوم اجتماعی ایران در دانشگاه یزد برگزار شد، افزود: برگزاری جشنواره ها، آیین ها و رویدادهای فرهنگی، تبدیل یزد به عنوان یکی از مراکز اصلی برگزاری همایش های بین المللی و معرفی شهرهای تاریخی اطراف یزد در جذب هرچه بیشتر گردشگر موثر است.
وی ادامه داد: برنامه های تورگردی در بافت تاریخی با دوچرخه و با توجه به نامگذاری یزد به عنوان شهر دوچرخه ها، تربیت نیروی کار متخصص در حوزه های مرتبط با صنعت گردشگری، رشد و توسعه اکوتوریسم و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر با هدف کاهش ترافیک و آلودگی از دیگر راهکارهای افزایش گردشگر در یزد است.
به گزارش ایرنا، رئیس انجمن جمعیت شناسی ایران اشتغالزایی و افزایش تولید ناخالص داخلی، افزایش امنیت مناطق تاریخی، نوسازی و بهسازی معابر، مکان ها و افزایش زیرساخت های سلامت، حمل و نقل، امکانات رفاهی و تفریحی را از جمله مزایای شهر جهانی یزد عنوان کرد.
عباسی شوازی افزود: تغییر فرهنگ و ارزش های محلی، از دست رفتن ماهیت اصلی آیین ها، توجه صرف به جنبه های گردشگری بافت تاریخی و فراموش کردن ساکنان محلی و تبدیل بافت سنتی به موزه را از جمله چالش های موجود در یزد است.
برگزاری نشست علمی «علوم اجتماعی و سیاست گذاری اجتماعی» و بزرگداشت زاد روز غلامحسین صدیقی پدر علم جامعه شناسی ایران و نکوداشت مسعود چلبی استاد برجسته جامعه شناسی با حضور استادان و بزرگان علوم اجتماعی کشورمان از جمله برنامه های چهارمین همایش یک روزه علوم اجتماعی در دانشگاه یزد است.
سه دوره گذشته این همایش از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ به ترتیب در دانشگاه های علامه طباطبایی تهران، شهید بهشتی تهران و بوعلی همدان برگزار شده است.
۷۵۳۲/ ۲۰۴۷ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


راهکار


یزد