اخبار گردشگری

برای نخستین بار در جهان، نمایشگاه آثار باستانی پالمیرا در ایتالیا

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا در رم، این نمایشگاه مجموعه ای ۱۶ قطعه اشیاء تاریخی جمع آوری شده از کلکسیون های اروپایی مربوط به شهر پالمیرا در سوریه است که پس از نابودی این شهر به دست تروریست های داعش با عنوان ‘چهره های پالمیرا’ در موزه باستانشناسی ملی در شهر ‘اکوئیلیا’ در شمال شرق ایتالیا برگزار شده است.
این نخستین نمایشگاه در اروپا و در جهان پس از نابودی پالمیرا توسط تروریست های داعش محسوب می شود که با هدف آشنا کردن بازدیدکنندگان با اوضاع منطقه و اینکه چگونه تروریست ها با نابودی این آثار منحصر به فرد به هویت فرهنگی، مذهبی و هنری سوریه، عراق، مصر، تونس و حتی به تمام بشریت ضربه وارد می کنند.
این نمایشگاه از روز اول جولای در مراسمی با حضور ‘داریو فرانچسکینی’ وزیر میراث فرهنگی ایتالیا، ‘دبورا سراکیانی’ استاندار استان ‘فریولی ونتزیا جولیا’، ‘انتونیو زاناردی لاندی’ رئیس بنیاد اکوئیلیا و برخی دیگر از مقامات فرهنگی این کشور افتتاح شد و تا روز سوم اکتبر ادامه خواهد داشت.
سراکیانی در این مراسم اظهار داشت: شگفتی های باستانی پالمیرا باید میراث و یادگار مشترک بشریت باشد و بنابراین باید آنها را حفظ کرده و انجایی را که توسط حملات تروریستی نابود شده است بازسازی کرد.
رئیس بنیاد اکوئیلیا نیز گفت: این نمایشگاه پس از تخریب این شهرباستانی به دست تروریست های داعش در سوریه، برای نخستین بار در اروپا برگزار شده است و این اشیاء تاریخی در پایان نمایشگاه به موزه ها بازگردانده خواهند شد .
قطعات این نمایشگاه متعلق به موزه های مختلف از جمله موزه واتیکان ، موزه ‘کاپیتولینی’ شهر رم ، موزه ‘باروکو ‘ و موزه ‘توچی’ و موزه باستانشانی میلان است که به این نمایشگاه به امانت داده شده اند.
پس از نمایشگاه موزه باردو تونس و موزه باستانشناسی تهران، این سومین نمایشگاهی است که موزه ملی شهر اکوئیلیا برگزار می کند. نمایشگاه چهره های پالمیرا توسط بنیاد اکوئیلیا و با همکاری موزه باستانشنای ملی برگزار شده است و تا روز سوم اکتبر (۱۱ مهر) ادامه خواهد داشت.
اروپام**۴۶۱**۱۵۹۰
انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین