اخبار گردشگری

موزه حکیم نظامی آستارا بازگشایی شد

پردل امیری نژاد روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: موزه حکیم نظامی در روزهای اخیر به خاطر به وجود آمدن پاره ای مشکلات در حوزه مدیریتی، تعطیل شده بود که در آستانه عید سعید فطر بازگشایی شد.
وی افزود: اعضای هیات امناء متشکل از هفت معتمد فرهنگی به صورت موقت با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا مدیریت این مکان را بر عهده دارند.
وی اضافه کرد: با صدور مجوز ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آموزش و پرورش استان گیلان، کار اعضای هیات امنا به صورت رسمی آغاز خواهد شد و تا آن زمان، موزه فرهنگ و آموزش حکیم نظامی به فعالیت و خدمات رسانی خود ادامه خواهد داد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا اظهار کرد: در روزهای اخیر تعدادی از چهره های فرهنگی آستارا اسناد و مدارک خود مرتبط با مدرسه حکیم نظامی را به این موزه تحویل دادند و آثار عرضه شده از غنای چشمگیری برخوردار است.
موزه فرهنگ و آموزش حکیم نظامی آستارا در خرداد ۹۵ با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
مدرسه حکیم نظامی در سال ۱۲۸۷ هجری خورشیدی بنیان گذاشته شده و در فهرست آثار ملی ایران به شماره ۱۵۲۲۰ به ثبت رسیده است.
تدریس نیما یوشیج بنیانگذار شعر نو در سال های ابتدایی ۱۳۰۰ هجری خورشیدی و دانش آموختگی شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و ادبی کشور در آن، از سوابق این مدرسه است و با دارا بودن حیاط بزرگ، بام های سفالی، در و پنجره های چوبی و شومینه های چدنی ترکیبی از معماری اصیل و بومی منطقه را به نمایش گذاشته است.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین