اخبار گردشگری

جشنواره های برداشت محصول فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری قزوین هستند

به گزارش ایرنا، محمد علی حضرتی روز شنبه در نشست ستاد اجرائی خدمات سفر استان قزوین افزود: با توجه به فرارسیدن ایام سفرهای تابستانی و افزایش میزان ورود گردشگران به استان برنامه ها و جشنواره های مختلفی در سطح استان برگزار خواهند شد که از جمله آنها می توان به جشن های برداشت گیلاس در اندج،جشن برداشت فندق در بارود،زغال اخته در هیر،هندوانه در شریفیه،انگور در تاکستان و پسته در بوئین زهرا اشاره کرد.
وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای تابستان ۹۶ در حوزه گردشگری،ادامه داد: برگزاری تورهای قزوین گردی به صورت هفتگی،برگزاری دوره های آموزشی بلد محلی در الموت،شرکت در جشنواره ملی مشارکت گردشگری با رویکرد مهمان نوازی با هدف معرفی جاذبه های استان،تشدید بازدیدهای نظارتی، جشنواره غذای ایرانی و جشنواره روز قزوین از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این فصل هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین افزود: همچنین امیدواریم با برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی،جشنواره قیمه نثار،بازی های محلی،جنگ شادی،مسابقه عکاسی،نمایشگاه صنایع دستی،تورهای باغستان گردی زمینه جذب و معرفی استان قزوین به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور را فراهم آوریم.
وی ادامه داد:باید بخشداران و دهیاران را نیز نقاط ییلاقی و روستاهای هدف گردشگری استان قزوین ساماندهی کنند تا در خصوص تامین ارزاق مسافران و گردشگران نیز در این نقاط در این ایام با مشکل خاصی مواجه نشویم.
حضرتی با اشاره به پیش رو بودن جشنواره گیلاس که توسط بخش خصوصی در روستای اندج الموت برگزار می شود، افزود: باید در سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال از برگزاری چنین برنامه هایی استقبال کرده و با برگزاری نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی و هنری نسبت به جذب گردشگران بیشتر به برگزاری این برنامه ها اقدام کنیم.
وی در پایان افزود: امیدواریم تجربه های لازم برای برگزاری این جشنواره ها در مقیاس بزرگتر در سال های آینده به دست آید و زیرساخت ها و امکانات مناسب برای حضور گردشگران و مسافران از سراسر کشور در استان بیش از پیش فراهم شود.
۶۱۰۱*۳۰۱۳
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین