اخبار گردشگری

ابراز تاسف یونسکو از تخریب مسجد تاریخی النوری موصل

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، ‘ایرینا بوکووا’ مدیر کل یونسکو، ضمن ابراز تاسف از اقدام شبه نظامیان داعش به انفجار و تخریب کامل مسجد تاریخی النوری در شهر موصل، این اقدام را زخمی عمیق بر تاریخ جامعه عراق توصیف کرد.
مدیر کل یونسکو با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: ‘آنچه اکنون در منطقه خاورمیانه شاهد آن هستیم، تراژدی انسانی بی سابقه ای است که جامعه عراق را متاثر کرده است. تخریب این اثر باستانی زخمی عمیق بر تاریخ عراق است.
تنها ساعاتی بعد از این اقدام گروه تروریستی داعش، حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز تخریب مسجد النوری موصل را شکست رسمی این گروه معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، فرمانده عملیات نینوا در شمال عراق شامگاه چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مسجد و گلدسته تاریخی الحدباء را در بخش قدیمی شهر موصل منفجر کرد.
ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در ژوئن ۲۰۱۴ خلافت خودخوانده اش را در مسجد النوری اعلام کرد و برهمین اساس این مسجد برای عناصر داعش دارای اعتبار معنوی بود و با ویران شدن مسجد به دست داعش، به نوعی این گروه تروریستی پایان کار خود را در موصل اعلام کرده است.
مسجد النوری که به دست خلفیه عباسی المستضیء بالله در ۵۶۸ هجری قمری (۱۱۷۳ میلادی) ساخته شده است یکی از ارزشمندترین آثار باستانی عراق محسوب می شد.
اروپام**۹۰۴۱** مترجم: منوچهر جعفری**انتشاردهنده: ۱۵۷۷**حسن حسین زاده

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین