اخبار گردشگری

افزایش اقامتگاه های گردشگری اردستان/مرمت مسجد خسرو آغاز می‌شود

مهدی مشهدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تا سال ۹۷ فقط یک و یا دو مجموعه جهانگردی و بوم‌گردی در اردستان وجود داشت، اظهار کرد: از سال ۹۷ تاکنون با حمایت‌های فرماندار و نماینده اردستان و رویکرد خوب سرمایه‌گذاران بومی منطقه به حوزه گردشگری، تعداد تخت‌های اقامتگاه گردشگری از ۵۵ تخت به حدود ۶۰۰ تخت افزایش پیدا کرده است.

افزایش اقامتگاه‌های گردشگری در اردستان

وی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا در جهان و بالتبع اردستان، آسیب‌های زیادی را به حوزه گردشگری وارد کرد اما ما این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌ها و مجتمع‌های بین راهی را در شهرستان افزایش دادیم.

رئیس میراث فرهنگی اردستان ادامه داد: حدود هشت اقامتگاه در شهرستان اردستان به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده قرار گرفته است، اقامتگاه‌ها و مجموعه بوم‌گردی‌های دیگری نیز در مراحل صدور پروانه و یا ساخت هستند و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

مشهدی یادآور شد: تا پایان سال جاری تعداد مجموعه‌های تأسیسات گردشگری در اردستان به ۳۵ اقامتگاه خواهد رسید و گردشگری به معنای واقعی کلمه در شهرستان نمود پیدا می‌کند.

رشد بیش از ۲.۵ درصدی بازدید از اماکن تاریخی اردستان در نوروز ۱۴۰۰

رئیس میراث فرهنگی اردستان تصریح کرد: آمار بازدیدکنندگان از بناهای تاریخی شهرستان در نوروز امسال نسبت به آمار سال ۹۸ بیش از ۲.۵ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ حدود ۲۷ هزار گردشگر از اماکن تاریخی اردستان بازدید کردند اما در نوروز امسال حدود ۱۴۰ هزار بازدید از بناهای تاریخی اردستان انجام شد.

مشهدی تاکید کرد: فعالیت سرمایه‌گذاران بومی و بازگشت سرمایه آنها، تبلیغات در فضای مجازی و همچنین مستندهایی که از ابنیه‌های تاریخی شهرستان تهیه و پخش شد، موید افزایش شمار بازدیدکنندگان از اردستان خواهد بود.

رئیس میراث فرهنگی اردستان با بیان اینکه کویر «تل‌شیطان» از جمله آثار طبیعی این شهرستان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: برای رونق گردشگری در این محل، شرکت تعاونی بخش زواره به عنوان سرمایه‌گذار وارد میدان شده و در حال ثبت در سامانه و اخذ مجوز است.

وی ادامه داد: بحث راه و تأسیسات گردشگری در کویر تل‌شیطان زواره در حال پیگیری است تا کویرگردی و گردشگری برای مردم به سهولت انجام شود.

آغاز مرمت مسجد خسرو اردستان از هفته آینده

مشهدی در خصوص مرمت مسجد خسرو اردستان، تاکید کرد: با پیگیری‌هایی که درباره مرمت این بنای تاریخی انجام دادیم، مرمت این بنا طی یک هفته آینده شروع می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی اردستان خاطرنشان کرد: حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی به بحث مرمت بناهای تاریخی در سال جاری تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: این مقدار برای مرمت همه بناها کافی نیست و ما مجبوریم این مقدار اعتبار را صرف مرمت بناهای تاریخی شاخص شهرستان کنیم.