اخبار گردشگری

کاربری ۱۰۹ آب بندان مازندران گردشگری است

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه صبح دوشنبه در نشست فعالان گردشگری با بیان اینکه میراث فرهنگی و گردشگری یک کار فرابخشی است، افزود: گردشگری کشاورزی در استان باید توسعه یابد زیرا کشاورزی بخشی از علایق گردشگر و مسافران است.

وی تغییر و تفکیک اراضی کشاورزی را سبب نابودی مزارع و گردشگری کشاورزی برشمرد و گفت: در استان ۸۶۰ قطعه آب بندان با ۱۷ هزار هکتار وسعت وجود دارد که اولویت آن کشاورزی، پرورش ماهی، زراعت چوب و گردشگری است.

وی ادامه داد: ۱۰۹ آب بندان دارای کاربری گردشگری است ولی متأسفانه اجاره واگذارکردن این آب بندان ها به بخش‌های خصوصی و سرمایه گذاری را نداریم.

فرزانه با عنوان اینکه مدیریت یکپارچه در حوزه گردشگری لازم است، گفت: گردشگری صنعت نیست بلکه خدمات است زیرا سرمایه گذار و بهره بردار بیشترین آسیب را در کرونا تجربه کرده‌اند و اگر قرار است در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی حمایت شویم باید اعتبارات مرمتی، تسهیلات با نرخ سود پایین و تدوین بسته‌های حمایتی لازم ارائه و طراحی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران یادآور شد: برای اجرای گردشگری و رویدادهای بین المللی گردشگری تمامی دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و زباله، ترافیک و غیره از جمله مشکلات فراروی گردشگری به شمار می‌رود.

وی از راه اندازی پرواز از فرودگاه‌های استان به مقصد کیش خبر داد.