گردشگری و توریسم

مرکز شهید هاشمی‌نژاد کهریزک به مدار خدمات‌ درمانی بر می‌گردد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی بخشداری کهریزک، امین بابایی در حاشیه بازدید از مجموعه شهید هاشمی‌نژاد کهریزک که با حضور سرهنگ کاشفی فرمانده سپاه حضرت روح‌الله(ره) باقرشهر، هادی‌نژاد رئیس شورای شهر کهریزک و دیگر مسئولان برگزار شد،  به اختلافات ۱۰ ساله بهزیستی و اوقاف پیرامون آغاز به فعالیت مرکز درمانی هاشمی‌نژاد در راستای نیت واقف اشاره کرد.

وی اظهار داشت: مجموعه خیریه هاشمی‌نژاد در سال‌های گذشته از سوی واقف برای خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان به اهالی کهریزک وقف شده است که متاسفانه در دهه اخیر نیت واقف به فراموشی سپرده شده و این مجموعه از سوی اداره بهزیستی با کاربری متفاوت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت درمانی این مجموعه با وسعت ۱۲ هزار مترمربع خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این مرکز درمانی بنا به ضرورت ارائه خدمات عمومی است و در این زمینه باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود.

بخشدار کهریزک با اشاره به سرریز شدن مشکلات کلانشهر پایتخت به کهریزک افزود: وجود آرامستان بهشت زهرا (س) و محل دفن زباله آرادکوه مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده که کمبود امکانات به ویژه در حوزه موضوعات درمانی نیز مزید بر علت شده است.

بابایی ادامه داد: کمبود سرانه تخت در بخش کهریزک جدی است و رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی برای حل این مشکل صورت گرفته است و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت خیران حوزه بهداشت و درمان و بخش سلامت گامی موثر در این راستا برداریم.

بخش کهریزک با جمعیتی در حدود ۱۶۳ هزار نفر ایرانی و اتباع از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.