گردشگری و توریسم

پزشک منتقد ترامپ از کار برکنار می‌شود

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری این شبکه آمریکایی، «دکتر جیمز فیلیپس» پزشک اورژانس بیمارستان «والتر رید»  (محل بستری ترامپ پس از ابتلا به ویروس کرونا) که به صراحت از تصمیم «دونالد ترامپ» برای گشت و گذار با ماموران سرویس مخفی در میان طرفدارانش در حالی که در ماه اکتبر(مهر) با کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کرد، انتقاد کرده بود، از ماه ژانویه (دی) از کار برکنار می‌شود.  

فیلیپس که به عنوان پزشک معالج با بیمارستان والتر رید قرار داد همکاری داشت، در ۴ اکتبر (۱۳ مهر)، پس از آنکه ترامپ سوار بر خودرو به میان طرفدارانش رفت، در توئیتی نوشت:   «هر شخصی که در آن خودرو بوده و به این گشت و گذار غیرضروری رفته، باید ۱۴ روز قرنطینه شود. آن‌ها ممکن است بیمار شوند و یا بمیرند. آن هم برای یک نمایش سیاسی. زندگی آن‌ها به دستور ترامپ در خطر افتاده است. این دیوانگی است». این توئیت از آن زمان حذف شده است.  

در واکنش، مقامات والتر رید هرگونه تصمیم به برکناری فیلیپس را انکار کرده و به سی بی‌اس نیوز گفتند بیمارستان «شرایط لازم برای الزامات قرارداد فراهم می‌کند. برنامه‌ها را پیمانکار تعیین می‌کند. ما هیچ تصمیمی در این بیمارستان برای حذف دکتر فیلیپس گرفته نشده است». پاسخ این مرکز مشخص کرده است که پیمانکار مسئول بستن قرارداد با فیلیپس تصمیم به برکناری این پزشک منتقد گرفته است.  

این اقدام دو ماه پس از توییت فیلیپس و یک ماه پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری صورت می‌گیرد. همزمان همکاران دکتر فیلیپس از شنیدن این تصمیم تعجب کرده‌اند، آن هم در زمانی که بستری شدن بیماران به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ شدت گرفته است.  

هرچند فیلیپس تنها کسی نبود که رئیس جمهوری را به دلیل تماس نزدیک با ماموران سرویس مخفی برای گردش کوتاه مورد انتقاد قرار داد، اما او تنها دکتر بیمارستان والتر رید بود که به طور علنی از رئیس جمهوری انتقاد کرد.  
ترامپ پس از تشخیص پزشکان مبنی بر ابتلا به کووید-۱۹، در ماه اکتبر (مهر) به مدت چهار روز در والتر رید بستری شد.