گردشگری و توریسم

اظهارات ضد و نقیض مقام های بحرینی درباره واردات کالا از فلسطین اشغالی

به گزارش امروز (شنبه) روزنامه «القدس العربی» به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد که بحرین اجازه نمی دهد کالاهای اسرائیلی تولید شده در شهرک های ساخته شده در اراضی اشغالی فلسطین وارد شود.

از نظر سازمان ملل مناطقی را که رژیم اسرائیل بعد از جنگ سال ۱۹۶۷ تحت تصرف خود در آورد و در آن مناطق، شهرک سازی کرد، اشغالی است.

پیشتر «زاید بن راشد الزیانی» وزیر صنعت، تجارت و جهانگردی بحرین  در مورد واردات کالا از شهرک های صهیونیستی تصریح کرد که منامه بین کالاهای تولید شده در اسرائیل یا کرانه باختری و جولان اشغالی تفاوتی قائل نمی شود. اظهاراتی که از نظر خبرگزاری بحرین، برداشت نادرست از آن شده بود.

خبرگزاری بحرین به نقل از یک منبع رسمی از وزارت صنعت و تجارت و جهانگردی تاکید کرد که این وزارتخانه متعهد به موضع ثابت حکومت بحرین در مورد پایبندی به قطعنامه های سازمان ملل است.

در همین راستا «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه و امور مهاجران فلسطین گفت که همتای او «عبداللطیف الزیانی» در گفت و گوی تلفنی سخنان منتسب به وزیر تجارت را تکذیب کرده است.

دفتر المالکی نیز در بیانیه ای به نقل از وزیر امور خارجه بحرین گفت: ادعای منتسب به وزیر کاملاً با موضع کشورش در حمایت از آرمان فلسطین مغایرت دارد.

فلسطینی ها به دنبال ایجاد کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه به پایتختی بیت المقدس هستند. اما موضوع شهرک سازی های اسرائیلی در زمین های اشغال شده توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷ همیشه یک مانع در روند صلحی است که در حال حاضر کاملا متوقف شده است.

بحرین در کنار امارات متحده عربی به تازگی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرد. اقدامی که بسیاری آن را خیانت به مردم فلسطین خواندند.