گردشگری و توریسم

عضو شورای عالی نظام پزشکی: فریب شیب ملایم کاهش کرونا را نخوریم

دکتر کوروش افشین‌پور، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی‌ها و کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها هرچند با شیب ملایم، بیانگر تاثیرگذار بودن محدودیت‌های اعمال شده است و اکثر مردم نیز توصیه‌ها را جدی گرفته و با محدودیت‌های تعریف شده همراهی می‌کنند و امیدواریم آن عده محدود که به نظر می‌رسد هنوز این بیماری و خطرات آنرا را جدی نگرفته‌اند نیز با اکثریت جامعه همراه شوند تا دیگر شاهد مرگ هموطنانمان نباشیم.
وی اظهار داشت:‌ اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیل کردن فعالیت‌ها با همراهی و همکاری مردم نتیجه بخش خواهد بود و اگر مردم همکاری نکنند روند شیوع بیماری متوقف نخواهد شد.
عضو هیات مدیره نظام پزشکی فارس با بیان اینکه ستاد مدیریت بیماری کرونا در سطح ملی و استانی محدودیت‌هایی را پیش‌بینی و برخی فعالیت‌ها را متوقف کند اما فعالیت‌های عادی و روزمره ادامه داشته باشد، دورهمی‌های خانوادگی برگزار شود و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود نباید انتظار داشت که اتفاق خاصی روی دهد.

تمدید محدودیت‌های کرونایی، اقدامی سنجیده بود
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور همچنین اظهار داشت: تمدید محدودیت‌های کرونایی، اقدامی سنجیده و کاملا صحیح بود و چنانچه نیاز باشد باز هم این محدودیت‌ها باید ادامه پیدا کند تا شاهد قطع زنجیره شیوع گسترده این بیماری خطرناک باشیم.
افشین‌پور تصریح کرد: طولانی شدن روند شیوع بیماری فشار بسیاری به کادر درمانی و پزشکان و پرستاران ما وارد کرده و در این راه تعدادی از این عزیزان به شهادت رسیدند و تعداد بسیاری به این ویروس مبتلا شدند که چنانچه روند ابتلا متوقف نشود برای کادر درمانی ما دیگر توانی برای مقابله باقی نخواهد ماند.
افشین‌پور افزود: این پزشکان و پرستاران، فرزندان و سرمایه‌های این کشور و ملت هستند و قطعا همه ما وظیفه داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به توصیه‌ها و تبعیت از محدودیت‌های تعریف شده، از این عزیزان که برای حفظ سلامت همه ما در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند حفاظت کنیم.

اجرای محدودیت‌های جامع کرونایی از شنبه اول آذرماه در کشور به مدت دو هفته آغاز شد که بنا بر اعلام جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا، اجرای این طرح از شنبه ۱۵ آذرماه ۹۹ در ۳۶ شهرستان استان تداوم دارد.
عبدالرضا قاسمپور در این باره گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و مابقی در وضعیت زرد و نارنجی هستند.
قاسمپور افزود: از  دوشنبه ۱۷ آذرماه رنگ بندی جدید وضعیت شیوع کرونا اعلام می شود و دانشگاه های علوم پزشکی استان نیز بررسی های دقیق و کامل و جامع را انجام می دهند.
وی ادامه داد: به احتمال زیاد دوشنبه هفته جاری تعداد زیادی از شهرستان ها که در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد هستند با تغییر رنگ بندی مواجه می شوند و ممکن است از دوشنبه شهرستان قرمزی در استان فارس نداشته باشیم.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ۱۵ آذرماه ۹۹ شهرستان های دارای وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در فارس شامل نی ریز، ممسنی، گراش، شیراز، کازرون، قیر و کارزین، داراب، خفر، خرامه، جهرم و سپیدان هستند.
همچنین شهرستان های آباده، ارسنجان، استهبان، پاسارگاد، خرمبید، خنج، رستم، زرقان، زرین دشت، سروستان، فسا، فیروزآباد، کوار، کوه چنار، لارستان، مرودشت و مهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.