گردشگری و توریسم

استاندار: کرونا و بازار برنامه اولویت‌دار دولت در کرمان است

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز سه‌شنبه در نشست تنظیم بازار استان کرمان افزود: با وجود محدودیتی که از هفته آینده در استان به احتمال فراوان اجرا می‌شود، تلاش می‌کنیم که ورودی بیمارستان ها را کاهش و پیک مبتلایان را کنترل کنیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه شرایط این استان به گونه ای است که دوره پیک کرونا طولانی مدت است و علت اقلیم آب و هوایی متفاوت استان کرمان را در اوج پیک نگه می دارد لذا دوره درگیری ما با کرونا بیش از سایر استان های کوچک خواهد بود.

استاندار کرمان گفت: تمامی دستگاه ها باید در مقابله با کرونا پای کار بیایند زیرا این اپیدمی با دستگاه خاصی کنترل نمی شود لذا فعالیت را بیشتر و وظایف خود را انجام دهند و بار اضافه بر کشو ر و دولت باید بین تمامی بخش‌ها توزیع شود.

معیشت مردم مهمترین بخش در تصمیم‌گیری‌های کرمان

وی بیان داشت: معیشت مردم مهمترین نقطه‌ای است که باید در مورد آن تصمیم بگیریم که فشار اقتصادی بر مردم را کاهش دهیم.

زینی‌وند با اشاره به برگزاری هر هفته نشست تنظیم بازار در صورت ضرورت گفت: اعضای اصلی به صورت جدی در این نشست حضور یابند و بهبود وضعیت ساختار اداری باید در این دوره جدی گرفته شود که روی نظم مدیران به‌شدت حساسیت داریم.

وی ادامه داد: مردم بخش گرانی تحمیلی بازار را می پذیرند و در صورت تخلفات بازار زمانی که مردم احساس رها شدگی کنند و گرانی ناعادلانه بر آنان تحمیل شود، اعتراض می‌کنند و البته حق هم دارند لذا ما به  عنوان متولی کار مردم و باید به شدت پای کار بیاییم.

استاندار  افزود: استفاده از ظرفیت بسیج سازماندهی شده در استان ها پاسخی مطلوب داده که در بازرسی ها پای کار بیایند و بازار باید سایه نظارت را به خوبی حس کند که لازمه آن تخصیص امکانات و فعالیت دوچندان فرمانداران و دستگاه ها است.

وی بیان داشت: بعضی دستگاه ها می توانند ظرفیت های خود را تعدیل و یا در اداره آزاد کنند که در حوزه های دیگر به‌کار گرفته شود که این امر مکتوب و به‌صورت مصوبه به فرمانداران ابلاغ شود و سازمان صمت اجرای آن را پیگیری کند.

تمامی امکانات دولت در اختیار بازرسی از بازار قرار گیرد

استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه فرمانداران استان گفت: تمامی امکانات دولت باید در اختیار تیم‌های نظارت و بازرسی از بازار قرار گیرد.

برخورد قاطع با سودجویان بازار شود

وی عنوان کرد: درخواست داریم در شرایط دشوار معیشتی فعلی در جاهایی که جرایم قطعی نیست در برخورد با احتکارگران و گرانفروشان حرمت مردم حفظ شود گفت: ضمن برخورد قاطع به سودجویان رحم نکنید.

وی ادامه داد: علاوه بر صدور حکم،‌ تخلفات اقتصادی بازار باید رسانه ای شود که سودجویان این اعمال را تکرار نکنند و با آنان در تمامی شهرستان ها مقابله کنیم و همچنین باید به سرعت پرونده های اینچنینی رسیدگی و برخورد شود.

زینی‌وند افزود: باید به‌گونه‌ای در کنترل بازار عمل شود که بازار و مردم سایه نظارت و همگرایی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را ببینند که اینگونه موضوع نگرانی‌های اقتصادی رفع می‌شود.

وی با اشاره به حمل و نقل به‌عنوان یکی از کانون هایی که‌ بر آن حساسیت داریم اضافه کرد: این حوزه در استان کرمان نیز باید مدیریت شود و در این زمینه همه پای کار بیایند.

وی افزود: مصوبات باید دقیق باشد که اجرایی شود و در جلسات مصوبه جلسات قبل گزارش داده شود.

استاندار کرمان با اشاره به ارائه آموزش و اطلاع‌رسانی مصوبات نشست‌های تنظیم بازار گفت: درخواست مصوبات جهادکشاورزی منطقی اما باید ساز و کار اجرایی مناسبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اصل بر رفاه مردم است و مابه تفاوت وضع قیمت گندم باید تدبیر شود و همچنین با افراد احتکار کننده برخورد کنیم.

زنینی وند بیان داشت: تامین گندم در استان کرمان باید پیگیری شود که به شرط نداشتن منع قانونی از ظرفیت سایر استان ها استفاده کنیم و کمبود روغن نیز باید به‌صورت ملی جبران شود.

وی افزود: تنظیم بازار به هیچ عنوان حتی برای یک ساعت نباید رها شود و ضمن تحلیل اطلاعات و شکواییه ها باید ضعف‌ها را علت یابی و در راستای رفع آن اقدام کنیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: کرونا، بازار و معیشت اولویت ما برای توجه در استان کرمان محسوب می‌شود و با همه دشواری ها و شرایط خاص فعلی در صورتی که مدیران با همه امکانات و توان پای کار باشند، مشکلات تا سطح بسیاری کاهش می یابد اما همت و تلاش همه‌جانبه می خواهد.

وی با بیان اینکه کرمان استانی با بدنه و شاکله قوی و باظرفیت فراوان است گفت: بی انگیزگی و بهانه پایان دولت در شرایط کنونی از کسی قابل قبول نیست و مدیران باید واقعا خود را برای دوره پرتحرک استان کرمان آماده کنند.