گردشگری و توریسم

هدف از برگزاری جشنواره مالک اشتر محرومیت زدایی است

علیرضا داداشی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: هدف از برپایی جشنواره مالک‌اشتر برجسته‌سازی اقدامات موثر و خلاقیت‌های بسیجیان می‌باشد و این جشنواره در سطح رده‌های همکار هر ساله برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره مالک اشتر در سطوح شهرستانی و استانی برپا شده و مرحله کشوری جشنواره مالک‌اشتر در هفته بسیج و به میزبانی استان تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ارزیابی از رده‌های برتر در چهار دوره سه ماهه و بر اساس شاخص‌ها و پارامترهای تعیین‌شده صورت می‌گیرد.

دبیر اشراف فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عمده شاخص‌ها را برگرفته از سه مولفه اجرای فرامین فرمانده کل قوا، محرومیت‌زدایی و همچنین مردم‌یاری عنوان کرد.

داداشی با بیان اینکه جشنواره مالک‌اشتر در دو بخش کارکنان و بسیجیان برگزار می‌شود، گفت: این دوره از جشنواره مختص فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت بود که از رده‌های مختلف به صورت متمرکز شاخص‌ها جمع‌آوری و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: منتخبان پنجمین جشنواره ملی سازمان بسیج (مالک‌اشتر) به صورت خودجوش و با مدیریت اقتضائی، همراه با دستگاه‌های دولتی و تعاریف بسیج فعالیت‌های خود را انجام  و سبک جدیدی از محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری را ارائه دادند.

دبیر اشراف فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تاکید بر الگوسازی فعالیت‌های منتخبان، از رسانه‌ای کردن اقدامات در جهت ایجاد حس رقابت‌پذیری در بین دیگر رده‌ها خبر داد.

داداشی به رشد کمی و کیفی جشنواره نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه‌ داد: امسال علاوه بر ارزیابی رشد کمی و کیفی فعالیت‌ها، موفق عمل‌کردن رده‌ها در پارامترهای مشخص‌شده مدنظر قرار گرفت که در این بین چهار رده از لرستان در سطح ملی منتخب شدند.

وی گفت: مهد قرآنی پایگاه شهید محسن عزیزی حوزه ام‌البنین خرم‌آباد، حوزه مقاومت بسیج کربلا ناحیه مقاومت بسیج خرم‌آباد، حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر ناحیه ازنا، پایگاه شهدای پاسدار حوزه حضرت روح‌اله ناحیه خرم‌آباد و پایگاه الزهرا حوزه مقاومت حضرت زینب(س) ناحیه بروجرد، چهار برگزیده ملی جشنواره مالک اشتر هستند که در هفته بسیج از سوی سازمان بسیج مورد تجلیل قرار می‌گیرند.