گردشگری و توریسم

گره ترافیکی خیابان سبلان تهران پس از سال‌ها انتظار اهالی برطرف شد

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، «علی توکلی» روز دوشنبه با اشاره به قرار گرفتن ملک معارض خیابان سبلان در طرح عقب نشینی از سال ۱۳۷۰ گفت: این ملک معارض، بخشی از زمین متعلق به شهرداری منطقه به پلاک ثبتی ۱۴/۲۲۷ بود که توسط شخصی تصرف و در سال های گذشته به شکل مسکونی ساخته شده‌بود.

وی افزود: شهرداری منطقه ۱۹ به منظور رفع تصرف این ملک اقدام به طرح دعوای حقوقی در دادگاه کرده و موفق به اخذ رأی قطعی از حاکم، به نفع شهرداری منطقه شد.

شهردار منطقه ۱۹ ادامه داد: در نهایت نیز با همکاری مجتمع قضایی بعثت رأی اجرا و پس از سال‌ها انتظار اهالی این خیابان، ملک متصرف تخریب و خیابان سبلان تعریض شد.

وی با بیان اینکه موقعیت این ملک معارض در وسط خیابان سبلان باعث بروز چندین تصادف و طبق گفته اهالی منجر به فوت یک موتور سوار و همچنین گره ترافیکی در این خیابان شده بود خاطرنشان کرد: رفع تصرف از ملک مذکور و بازگشایی این خیابان از مطالبات جدی شهروندان، شورایاران و شهرداری این منطقه بود که با تحقق آن مشکل ترافیکی خیابان سبلان رفع و این معبر مواصلاتی تعریض شد.

این مقام شهرداری در این باره افزود: با توجه به قرارگیری ساختمان و سوله ستاد مدیریت بحران منطقه در این خیابان و بیم عدم خدمات رسانی به‌موقع به دلیل ترافیک بوجود آمده در خیابان سبلان، با تخریب و بازگشایی معبر این مشکل نیز مرتفع شد.

به گفته توکلی، پس از تخریب ملک عملیات جدول گذاری انجام شده و در مرحله اجرای آسفالت است.

به گزارش ایرنا منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت  ۸۹ کیلومترمربع در جنوب شهر تهران واقع شده و با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ شهرداری همجوار است؛  این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت‌الله سعیدی محدود می‌شود.

منطقه ۱۹ دارای پنج ناحیه و ۱۲ محله است که خانی‌آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، صالح‌آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محله‌های این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجرپزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان‌های شاخص منطقه ۱۹ به شمار می‌رود.