گردشگری و توریسم

بسیاری از موارد ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خانوادگی است

پرویز یزدان پناه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار جانباختگان کووید۱۹ در استان به ۲۵۹ نفر رسیده و در ۲۴ ساعت گذشته ٧ هم استانی بر اثر ابتلا به  ویروس کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
 
وی افزود: هم اکنون ۴۰۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵۲ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٦ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳هزارو ۱۱۵نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 وی ابراز داشت: از ۳۲۱ نمونه جدید دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، ۶۰ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد( ٦٢درصد)، گچساران( ١٨ درصد) ، کهگیلویه (١٤ درصد)و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آمارهای ابتلا به کووید۱۹ در استان رو به افزایش است و همچنان تعدادی بیمار در لیست انتظار هستند.

وی تاکید کرد: شمار بیماران بستری در حال افزایش است و این خود موجب فرسودگی و خستگی کادر درمان شده است.

یزدان پناه همچنین به اهمیت استفاده از ماسک ، رعایت فاصله فیزیکی،رعایت بهداشت فردی، تردد نکردن در مکان های شلوغ و سربسته و  پر خطر و پرهیز از حضور در تجمعات اشاره کرد.

وی از کسانی که در قرنطینه هستند درخواست کرد که روزانه وضعیت خود را از طریق  سامانه  ٤٠٣٠ چک کنند و بجز در صورت نیاز به خدمات بستری در بیمارستان از مکان قرنطینه خود خارج نشوند.