گردشگری و توریسم

روسیه: اثر بخشی روابط مسکو و دمشق به اثبات رسیده است

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا، ماریا زاخارووا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: پیمان دوستی و همکاری میان اتحادیه جماهیر شوروی سابق و جمهوری عربی سوریه که چهلمین سالگرد آن را سپری می‌کند، اهمیت آن را به اثبات رساند و در طول زمان آزمایش خود را پس داده است.

وی گفت:این پیمان از معدود پیمان‌های امضا شده به نام اتحادیه جماهیر شوروی است که امروز نیز همچنان اهمیت آن در فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریهت حفظ شده و معتبر است.

زاخارووا اظهار کرد: روابط مسکو و دمشق تمام حوادث دردناک در گذر زمان را سپری کرده است و به خاطر تمایل دو کشور و پایبندی به قواعد قانونی در بزنگاه‌های سخت در تاریخ این دوستی محقق شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد که دوستی و همکاری مسکو و دمشق با وجود شرایط نگران‌کننده، یک چشم‌انداز مبتنی بر خوش‌بینی را به سوی آینده و نظاره کردن چشم‌اندازی گسترده برای ادامه همکاری سازنده و توسعه با کشور سوریه در تمام زمینه‌های مشارکت مورد نظر را ارائه می‌دهد.

اظهارات زاخارووا همزمان با آن بیان می‌شود که ۹ مهرماه امسال پنجمین سالگرد ورود ارتش روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه بود.

روسیه پس از درخواست دمشق ۹ مهرماه ۱۳۹۴ وارد جنگ با تروریست‌های مسلح در سوریه شد و در برنامه‌ای که درستی آن در پنج سال گذشته اثبات شده، مسکو توانست در محدود کردن گسترش نیروهای تروریستی در منطقه و فرامنطقه‌ای تاثیرگذار باشد.

” سرگئی شویگو ” وزیر دفاع روسیه درباره دستاوردهای حضور نظامی کشورش در جنگ سوریه گفته است: در نتیجه عملیات نظامی روسیه در سوریه، بیش از ۱۳۳ هزار ستیزه‌جو کشته شده‌اند که چهار هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق هستند.