اماکن دیدنی ایران

چقدر به طبیعت وابسته اید؟/فیلم

توریسم آنلاین: ارتباط با طبیعت حافظه شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا دوباره احیا شوید و پر انرژی به دنیای مدرن بازگردید.

زمانی که از طبیعت دوریم، رنج می بریم
یک پروفسور استرالیایی به نام گلن آلبرشت Glenn Albrecht، مدیر موسسه سیاست توسعه پایدار و فناوری در دانشگاه موردوچ Murdoch University، اصطلاح سولاستالجیا solastalgia را معرفی کرده است. او ترکیبی از کلمه لاتین سولاسیوم solacium به معنی راحتی و همانند کلمه solace به معنی تسکین و ریشه یونانی (درد) algia را برای ساخت این کلمه استفاده کرده است تا مفهوم آن را به درستی ارائه دهد. او معنای این کلمه را این گونه توصیف می کند: “دردی است که زمانی که شناخت از محیط وجود دارد، نسبت به جایی که در آن زندگی می کنیم و به آن عشق می ورزیم ولی ناگهان و براساس اتفاقی ناگهانی از دست می دهیم، تجربه می کنیم.” این رنج و دوری از طبیعت می تواند کم کم درون شما بیشتر شما و آرامش روحی شما را مختل کند.

طبیعت احساسات ما را زنده می کند
دانشمندان اخیرا دریافتند که انسان ها توانایی ردیابی به وسیله عطرها و حس بویایی را دارند. بعضی از انسان ها، خفاش ها را در این گونه توانایی از قبیل حس بویایی و شنوایی امواج برگشتی رقیب انسان می دانند. مطالعات نظامی نشان می دهد که برخی از سربازان در مناطق جنگی، بعضی از خصوصیات جزئی مناطق را می توانند ببینند و در نتیجه بمب های پنهان را به راحتی شناسایی کنند؛ به طور گسترده این افراد بیشتر دربرگیرنده افرادی بود که در مناطق روستایی و حومه شهر و در ارتباط با طبیعت بزرگ شده و رشد یافته اند. در نتیجه آگاهیشان از محیط اطراف بیشتر است.

افرادی که در ارتباط با طبیعت هستند، باهوش تر هستند
خصوصیات و تجارب هر فرد در ارتباط با طبیعت هوشمندانه تر می شود. با گذراندن صرف زمان بیشتری در خارج از منزل، نورون های بدن و خلاقیت طبیعی ما پرورش یافته و بیشتر می شود. به عنوان مثال، در دانشگاه میشیگان، محققان نشان دادند که پس از یک ساعت ارتباط برقرار کردن با طبیعت، عملکرد حافظه و دقت افراد ۲۰٪ بهبود یافته است. در محل کاری که با طبیعت ارتباط دارد، کارکنان مولدتر و پویاتر هستند و روزهای کمتری را به خاطر بیماری به مرخصی می روند.