گردشگری و توریسم

تیم هلال احمر خراسان رضوی در اجرای طرح نذر آب به سربیشه اعزام شد

سیدمجتبی احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ملی نذر آب که امسال برای سومین سال متوالی به صورت ملی اجرا می‌شود با هدف حمایت از استان‌های متاثر از خشکسالی شامل استانهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان است.

وی ادامه داد: برای حمایت از این استانهای آسیب‌دیده از خشکسالی، سایر استانها به عنوان معین باید در سه حوزه سلامت محور، معیشتی و آبرسانی خدمات‌دهی نموده و به روستاهای محروم کمک کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در سال نخست استان خراسان رضوی معین استان سیستان و بلوچستان بود که در سال‌های دوم و سوم به عنوان استان معین خراسان جنوبی تعیین شد، گفت: در این راستا تیم ۳۵ نفره با حضور داوطلبان عادی و متخصص از امروز به منطقه مورد نظر اعزام شد که مدت سه روز به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

وی افزود: خیران و نیکوکاران در استان بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال کمکهای نقدی و غیرنقدی برای کمک به مردم مناطق محروم استان خراسان جنوبی کمک کرده‌اند که شامل اقلامی مانند ۱۲ تن کاشی و سرامیک، ۲۴ تانکر آب سه هزار لیتری، انواع پوشاک، بسته‌های کمک معیشتی و لوازم بهداشتی است.

احمدی ادامه داد: در این راستا با استفاده از ظرفیت داوطلبان، خیران و پزشکان داوطلب هلال احمر استان، ۲۰ نفر کادر درمانی اعم از پزشک فوق تخصص، متخصص، دندانپزشک، بینایی‌سنج و اپتومتریست و پیراپزشک خدمات درمانی و دارویی را به صورت رایگان به مردم ارائه می‌دهند.