گردشگری و توریسم

۱۰ درصد دانش آموزان قزوینی در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند

قاسم ابراهیم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز قزوینی در مدارس غیرانتفاعی استان تحصیل می‌کنند، افزود: امسال تعداد دانش آموزان این مدارس نسبت به سال گذشته ۳۱۰ نفر افزایش یافته است ولی شیوع کرونا آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان استان را تحت تاثیر قرار داده و به شدت متضرر کرده است.

ابراهیم زاده ادامه داد: در شرایط فعلی تنها ۱۰ درصد مدارس شهرهای حاشیه‌ای استان از جمله محمودآباد، اقبالیه، شریف آباد، مهرگان و الوند با کمبود دانش آموز مواجه شدند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: این مدارس، حق دریافت هیچ گونه وجه پیرامون برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه‌ و اردوهای تفریحی را ندارند.

ابراهیم زاده افزود: فوق برنامه‌های مدارس غیردولتی شامل کلاس‌های جبرانی، ورزشی، هنری، هزینه غذا و تغذیه دانش آموزان است و در صورتی که برنامه‌های یاد شده اجرا نشود از شهریه دانش‌آموزان کسر و به خانواده‌های آنها بازگردانده می‌شود.

این مسوول با اشاره به نظارت مستمر بر عملکرد مدارس غیردولتی در طول دوره تحصیلی، افزود: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا جریان آموزشی در مدارس غیردولتی حتی یک روز هم تعطیل نشده و معلمان این مدارس حتی بیش از ساعات رسمی با دانش‌آموزان خود در تعامل بوده و آموزش‌ها نیز به صورت آنلاین روزانه انجام می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه معلمان ما در زمینه آموزش مجازی بسیار خوب عمل کرده و فرآیند آموزشی نیز همچنان ادامه دارد.

ابراهیم زاده تصریح کرد: مدارس غیردولتی در بحث آموزش‌های مجازی در سال تحصیلی گذشته، کارنامه موفقی ارائه کردند و توانستند رضایت‌مندی والدین و دانش آموزان را کسب کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ معلم در مدارس غیرانتفاعی استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: از این تعداد بخشی نیروهای آموزشی مدارس غیر دولتی و تعدادی نیز از بازنشستگان آموزش و پرورش و ۱۶۰ نفر از نیروهای مامور هستند.

استان قزوین دارای ۲۴۵ مدرسه غیردولتی در مقاطع مختلف تحصیلی است.