گردشگری و توریسم

امام جمعه خورموج: ایجاد مراکز دینی و فرهنگی در محلات باعث کاهش آسیب پذیری آنها می‌شود

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح  روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر موضوع رسیدگی به حاشیه ‌نشینان تأکید دارند که در این ارتباط اولین بار در آبان ماه سال ۱۳۹۴ با احضار روسای سه قوه و مسئولان مربوطه تذکرات و دستورات لازم را در این زمینه ابلاغ کردند.

وی اضافه کرد: اگر چه در شهرستان دشتی حاشیه نشینی چندان وجود ندارد اما محلات آسیب پذیری هستند که باید نسبت به کاهش مشکلات آنها توجه شود.

مصلح ادامه داد: پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از وظایف قانونی و دینی مسئولان است و در این ارتباط در یک سال گذشته با کمک خیران چند مسجد در نقاط پرآسیب شهرستان دشتی احداث شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: در شرایط کنونی مساله‌ای که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و از همه ابزارهای اطلاع رسانی در نهادینه کردن آن استفاده شود، آگاهی از آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی است که برخی محلات شهرها و روستاها را تهدید می‌کند.

حمید زارعی ادامه داد: آموزش و پیشگیری بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان مردم این شهرستان است و باید برنامه‌ریزی‌ها به این سمت سوق یابد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی دشتی بیان کرد: در گذشته محله محوری بهترین الگوهای شهری بود و مشکلات محلات توسط روحانیون و ریش سفیدان حل می‌شد.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.