گردشگری و توریسم

مصرف بنزین در خراسان رضوی کاهش یافت

علی اصغر اصغری روز یکشنبه در سفر به شهرستان تایباد و بازدید از جایگاه عرضه سوخت مرز دوغارون تایباد بدون اشاره به میزان مصرف بنزین در مدت مشابه پارسال افزود: در این بازه زمانی افزون بر سه میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، سوخت هواپیما، گاز مایع و نفت کوره در سطح استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: در همین بازه ۲ میلیون متر مکعب سی. ان. جی در جایگاهای سوخت خراسان رضوی عرضه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: شیوع بیماری کووید ۱۹ و کاهش مسافرت ها از مهمترین علل کاهش مصرف انواع فرآورده های نفتی در خراسان رضوی است.

اصغری افزود: در حال حاضر روزانه افزون بر ۱۲ تا ۱۵ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی تحویل بخش های مختلف حوزه سوخت استان خراسان رضوی می شود.

وی به راه اندازی جایگاه عرضه سوخت در مرز دوغارون اشاره کرد و اضافه نمود: با هدف کاهش قاچاق سوخت، ۲ جایگاه عرضه سوخت در پاسگاه ایست و بازرسی ۱۷ شهریور مرز دوغارون و بازارچه مرزی آن فعال است که با توجه قیمت مصوب تعیین شده سطح استان و نرخ فروش سوخت در کشور افغانستان با لیتر ۶۰ هزار ریال اقدام به عرضه و فروش سوخت به ناوگان حمل و نقل کشور افغانستان دارد.

او ادامه داد: از ابتدای امسال  تاکنون ۴۰۰ میلیون لیتر سوخت نیروگاههای استان خراسان رضوی هم تامین شده است.

وی به نیاز به جایگاه فرآورده های نفتی و سی. ان. جی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به احداث جایگاه فرآورده های نفتی و سی. ان. جی در سطح کلان شهر مشهد  نیاز است که در این زمینه از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می شود.

استان خراسان رضوی ۲۲۰ جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و ۲۴۰ جایگاه سی. ان. جی دارد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی، شهرستان‌های مشهد، چناران، کلات، بینالود، فیروزه، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت جام، تایباد، درگز و سرخس را زیر پوشش دارد و دیگر شهرهای خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه و سبزوار هستند.