گردشگری و توریسم

کهگیویه وبویراحمد ۴۰ میلیاردریال روغن تصفیه شده صادر کرد

سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این واحد تولیدی  در سال گذشته یک میلیون دلار روغن تصفیه شده نیز به خارج از کشور صادر کرد.

وی بیان کرد: واحد آریا پالایش تنها واحد تولید کننده تصفیه روغن در جنوب کشور است که صادرات خوبی را از گمرک استان انجام می‌دهد.

صمیمی دوست با تاکید بر حمایت همه جانبه از این واحدها افزود: تسهیلات سرمایه در گردش در راستای ارتقا ظرفیت تولید و اشتغال به این واحدهای تولیدی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی و تحریم‌های ظالمانه، صادرات تنها راه نجات مملکت و تنها منبع درآمد  ارزی، توسعه و اشتغال است.

صمیمی دوست اظهار کرد: با استقرار گمرک تخصصی در مرکز استان علاوه بر افزایش صادارت محصولات صادراتی نیز متنوع خواهد شد.

میزان صادرات کالا از طریق گمرک این استان امسال ۴۷۷ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی حدود ۶۴ درصد رشد داشته است.

 پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی و بهداشتی، زعفران، محصولات صادراتی مزایده ای متعلق به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان  از طریق گمرک استان به کشورهای مختلف از جمله آلمان، عراق، فرانسه، آفریقای جنوبی و سوئیس صادرات شده است.

با توجه به تحریم های بی رحمانه آمریکا، همچنان شیب نمودار صادرات در کهگیلویه و بویراحمد به سمت افزایش است و این مهم نوید بخش اشتغال زایی و تحقق جهش تولید خواهد بود.