گردشگری و توریسم

جشن بلوغ سیاسی رای اولی ها در شعبه های رای البرز

همزمان با شروع رای گیری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا شاهد حضور دانش آموزان رای اولی در شعبه های اخذ رای با شور و نشاط خاصی در بین رای دهندگان هستیم.

دراین روز شاهد اشتیاق مشارکت رای اولی ها در سرنوشت سیاسی استان که این رخ داد نشان از بلوغ سیاسی آنان و مهم بودن سرنوشت کشوردارد.

رای اولی ها برای نخستین بار به پای صندوق های اخذ رای آمده اند که بگویند سرنوشت استان البرز و کشور برایشان بسیار اهمیت دارد.

این حضورحماسی مایوس شدن دشمن و امیدواری دوستداران نظام را به دنبال دارد زیرا امروز نسل چهارمی های انقلاب درهمایش سیاسی انتخابات درمرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حاضرشده اند.

 رای اولی ها ی البرز که در دو اسفند ماه ۹۸ به دلیل نرسیدن سنشان نتوانستند درانتخابات شرکت کنند امروز آمده اند تا همگام با سایر شهروندان یک کار نیمه تمام را در ۲۱ شهریورماه ۹۹ به سرانجام برسانند.

رای اولی ها

علیرضا شعبانی ازدانش آموزان کرجی گفت: امروزقدم در را تمرین سیاسی گذاشته ایم که می توان با انتخاب یک فرد اصلح زمینه حضورنماینده ای دیگرازاستان البرز را به مدت ۴ سال درخانه ملت بوجود آوریم.

وی بیان داشت: درطول چند روزی که مدرسه ها باز شده معاون پرورشی مدرسه اطلاعات خوبی درزمینه چرایی شرکت درانتخابات و همچنین ملاک های انتخاب فرد اصلح دراختیار ما قراردادند.

وی خاطرنشان کرد: رای دادن آگاهانه یک تعهد اجتماعی و سیاسی است که امروز با همکلاسی هایم با رعایت پروتکل های بهداشتی به شعبه اخذ رای بلوار مصلی کرج آمده ایم تا اولین حضور سیاسی خود را اعلام کنیم.

مهسا منفرد ازدیگردانش آموزان کرج است که می گوید: امروزهمراه پدرو مادرم برای رای دادن به نماینده ای که تعهد ، صداقت ، پاک دستی وداشتن اطلاعات کافی درخصوص قوانین و مقررات داشته باشد حاضرشده ام.

وی افزود: روزانتخابات روزی مهم در تقویم و تاریخ انقلاب اسلامی است که دراین روزهرفردی به نامزدی که انتخاب کرده رای می دهد ای کاش نمایندگانی که با رای مردم به مجلس راه پیدا می کنند مهمترین دغدغه اشان رسیدگی به مشکلات مردم باشد.

وی ادامه داد: ما دانش آموزان دوره دوم متوسطه درآستانه ورود به دانشگاه یا بازار کارقرارداریم که ازنمایندگان مجلس یازدهم انتظارداریم درمجلس برای اشتغال و آموزش کشورتلاش کنند.

امیرحسین سالاروندهم گفت: حدود یکسالی می شود که به کرج مهاجرت کرده اند اما این شهربرای خدمت به مردم جای کار زیادی دارد.

وی هدف ازآمدن در مرحله دوم انتخابات را حاضری زدن دراولین دوره ای که می تواند درانتخابات شرکت کند و همچنین عمل به قولی که به شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی که تنها نگذاشتن ولایت فقیه می باشد، ذکر کرد.

این دانش آموز یادآورشد: همه ما که شرایط رای دادن را داریم باید امروز در پای صندوق های رای حاضر شویم تا دشمنان فکرهای دیگری درمورد ما نکنند.

مشارکت سیاسی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز دراین زمینه گفت: این دانش آموزان در شعبه های اخذ رای حاضرمی شوند تا درفرآیند سرنوشت سیاسی جامعه ایفای نقش کنند.

فرشته فهمیده افزود: درشرایط کنونی که دشمنان به دنبال کم رنگ کردن مشارکت مردم درانتخابات هستند لازم است نسل نو همگام با سایر اقشارمردمی با حضوری پرشورخط قرمز روی اهداف ضد اسلامی وانقلابی دشمنان بکشند.

وی بیان داشت: شرکت درانتخابات یک وظیفه ملی است زیرا همه ما باید با مشارکت درعرصه های ملی وانقلابی نسبت به امام و شهدا ادای دین کنیم و به سرنوشت کشوراهمیت دهیم.

وی با اشاره به اینکه درمرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود سه هزار دانش آموز رای اولی داریم، خاطرنشان کرد: در مرحله اول استان البرز ۸۵ هزار و ۲۷۷ دانش آموز به عنوان رای اولی در ۲ اسفند ۹۸ داشت .

فهمیده تصریح کرد: به منظورآگاهی بخشی به دانش آموزان رای اولی استان در مرحله اول و دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نشست های روشنگری با عنوان فصل حضورو انتخاب آگاهانه به صورت حضوری و مجازی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزارشد.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان رای اولی باید آگاهانه درانتخابات شرکت کنند و به فرد اصلح رای دهند.

وی یادآورشد: مردم با حضور گسترده و پرشور خود در انتخابات سبب افزایش اقتدار و مشروعیت نظام در دنیا خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرزادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری درانتخابات وانتخابات قوی، همه باید لبیک بگوییم و در پای صندوق های رای حاضرشویم.

گامی تاریخی

مسوول بسیج دانش آموزی استان البرزگفت: دانش آموزان با درک شرایط مهم از جمله انتخابات می توانند با حضور خود گامی تاریخی درحمایت از انقلاب و نظام  را ثبت کنند.

سید جلیل موسوی افزود: مشارکت حداکثری همه قشرهای مردم از جمله دانش آموزان امید به آینده را در جامعه تزریق می کند زیرا دانش آموزان سرمایه و آینده سازان این نظام محسوب می شوند.

وی بیان داشت: حضورآزادانه مردم درانتخابات از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی به برگزاری انتخابات مختلف در طول سال های بعداز پیروزی انقلاب اسلامی درایران اشاره کرد ویادآورشد:  در حالی که در برخی کشورها، از دموکراسی خبری نیست.

مسوول بسیج دانش آموزی استان البرز ادامه داد: حضور آگاهانه رای اولی‌ها درپای صندوق‌های رای علاوه بر حفظ و گسترش سرمایه اجتماعی و مردمی نظام در تقویت وحدت ملی و ایجاد نا امیدی در دل دشمنان نیزنقش موثری دارد.

وی تصریح کرد: رای اولی‌ها در ابتدای راهی حساس و مهم قراردارند و باید با ممارست و تیزهوشی به سطح قابل قبول از درک سیاسی و اجتماعی برسند و با حضوردرانتخابات نقش سیاسی خود را در جامعه ادا کنند.

موسوی اظهارداشت: تمرین دموکراسی و انتخابات در دوران مدرسه توسط دانش آموزان انجام‌ می شود تا آنان بتوانند درانتخابات اصلی نمایندگان شرکت کنند که امروز شاهد این جشن تولد سیاسی آنان در شعبه های اخذ رای درمرحله دوم انتخابات حوزه کرج و حومه هستیم.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد که ۱۱۵ نامزد در مرحله اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند. 

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که در مرحله اول ” مهدی عسگری” و ” علی حدادی ” به ترتیب به عنوان نمایندگان مردم از  حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد و  حوزه انتخابیه طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ به مجلس شورای اسلامی راه یافتند. 

در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس که دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است رقابت بین ” فاطمه آجرلو” و ” علیرضا عباسی” به دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کشانده شد. 

حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد مشمول شرایط قانونی برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

در مرحله اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرج سه هزارنفر مامور محافظت از صندوق های اخذ رای بودند.  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  روز جمعه دوم اسفندماه سال ۹۸ در سراسر کشور برگزار شد.