گردشگری و توریسم

روند بستری بیماران کرونایی در اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است

حجت الله غلامی شامگاه روز پنجشنبه در نشست خبری مجازی افزود: از ۲۴ شهرستان استان اصفهان ۱۵ شهرستان وضعیت قرمز و نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و متاسفانه هیچ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت سفید قرار ندارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: شرایط خوبی در استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا نداریم باید با حساسیت ویژه به سمت رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های ابلاغی حرکت کنیم.

وی بیان کرد: از شنبه ۲۲ شهریور مدارس تمامی مقاطع تحصیلی باز هستند اما نوع آموزش با توجه به شرایط مدارس، وضعیت خانواده‌ها و سرویس مدارس به انتخاب خانواده‌هاست که از شیوه مجازی یا تلویزیونی استفاده کنند یا حضوری.

غلامی اظهارداشت: از هفته آتی سرویس مدارس با حداکثر سه نفر با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به سوگواری ایام محرم تصریح کرد: در این ایام ۱۷ مورد تخلف در استان گزارش شد که با تذکر و اخطار برطرف شده بود همچنین کمیته معنوی برای ایام اربعین تمهیداتی را اندیشیده است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به فعالیت مشاغل پر خطر گفت: اکنون مشاغل پرخطر با ۵۰ درصد ظرفیت فعال هستند از این رو تمامی این مشاغل باید خود را بیمه کنند تا در شرایط خاص از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همچنان پارک‌ها ۴۰ درصد روشنایی خواهند داشت زیرا حجم استقرار کاهش پیدا کرد.

به گفته غلامی پارک های ناژوان، کوه صفه، چادگان، سمیرم و باغ بهادران همچنان با محدودیت خاص مواجه هستند همچنین در پل‌های تاریخی و بازی‌های کودکان محدودیت برقرار است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: برگزاری مراسم محدود در باغ رضوان با تعداد صندلی و زمان محدود بدون پذیرایی برقرار می‌شود زیرا برگزاری مراسم در خانه‌ها خطرات فراوانی به لحاظ شیوع کرونا دارد.

وی با اشاره به کمبود مواد ضدعفونی در مدارس ادامه داد: قرار شد از شنبه وضعیت مدارس و کمبودها هماهنگ و با بودجه مختصری که وزارت آموزش و پرورش در اختیار گذاشته جبران شود البته خانواده‌ها مواد ضدعفونی کننده و ماسک را به دانش آموزان تحویل دهند تا بهداشت فردی را اعمال کنیم.

غلامی گفت: هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند الزام حضوری بودن را به دانش آموزان و والدین اعلام کند و در صورت مشاهده مورد به اداره کل آموزش و پرورش اطلاع دهند.

پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی به مدارس ابلاغ شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بهداشت و سلامت دانش آموزان اولویت اول آموزش و پرورش است، گفت: جلسات آموزشی متعددی در زمینه بهداشت و مقابله با کرونا برای مدیران واحدهای آموزشی اصفهان برگزار کردیم.

محمد اعتدادی با اشاره به نظر والدین و دانش آموزان مبنی بر حضور در مدارس ادامه داد: حوزه ابتدایی ۵۰ درصد، متوسطه اول و دوم ۴۰ درصد نسبت به حضور در مدارس رضایت داشتند.

وی بیان کرد: رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در مدارس به شدت مورد توجه قرار گرفت، همچنین در خصوص ضدعفونی کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان اظهارکرد: پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی به تمام مدارس ابلاغ شد، از این رو بیش از ۴۰ درصد از سرویس‌های بهداشتی مدارس استان به شیرآلات پدالی مجهز شدند.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۹۵ هزار و ۴۸۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۲ هزار و ۷۹۸ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.