گردشگری و توریسم

اصناف آمر به معروف به صورت ویژه حمایت می‌شوند

علی اکبر افراسیابی روز پنجشنبه در نشست سالانه روسا و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه‌ها و اصناف مشهد افزود: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر جزو وظایف اصلی ستادهای امر به معروف و نهی از منکر است و با همراهی و همدلی و حمایت از فعالیت سازنده اصناف می‌توان مشکلات جامعه را رفع نمود.

وی با تاکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ادامه داد: این فریضه نیاز جامعه است و اکنون به مراقبت ویژه عموم مردم نیاز دارد تا از فراموشی آن جلوگیری شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی به نقش پر اهمیت اصناف و بازاریان در جامعه اشاره کرد و گفت: بازاریان اغلب قشر متعهد، خداشناس و دنبال کسب حلال هستند و می‌توانند به بهبود فرهنگ در جامعه کمک کنند.

رییس اتاق اصناف مشهد نیز در این مراسم گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک کار مردمی است و نیاز به مشارکت همه داشته و اصناف در این زمینه تسهیل کننده هستند.

محمود بنانژاد مشهدی با اشاره به نقش ویژه اصناف در اصلاح فرهنگ عمومی افزود: امربه معروف و نهی از منکر یک کار مردمی و جمعی است و عموم مردم و همه دستگاهها باید در این زمینه کنار هم قرار گیرند.

وی ادامه داد: باید مصادیق معروف و منکر در اصناف را پیدا کرد و ترویج این معروفات و مقابله با منکرات را در دستور کار قرار داد زیرا بی‌تفاوتی شهروندان و اصناف باعث گسترش روزافزون منکرات و عادی شدن آن در جامعه خواهد شد.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: وظیفه دیگر ما شناخت الگوهای رفتاری اصناف و معرفی آنها به جامعه است تا این فرهنگ در بین سایر اصناف و عموم مردم گسترش یابد.

وی با بیان اینکه اگر حضور موثر اصناف و همراهی آنها با مردم در کشور نبود در شرایط امروز جامعه به ویژه در حوزه توزیع با مشکلات بسیار روبرو می‌شد افزود: گرانی اجناس علت‌های بسیار دارد که فقط در ویترین اصناف نمایان می‌شود. در این زمینه نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها برای ایفای وظایف خود هستیم.

در این مراسم از اتحادیه‌های پتو فروشان، تاسیسات مکانیکی ساختمان، چادردوزان اتومبیل، تولید کنندگان پلاستیک، شیرینی سازان و شیرینی فروشان، بلور و چینی، صنعت چاپ، ابزار فروشان و نانوایان فعال در عرصه امر به معروف و نهی از منکر قدردانی شد.