گردشگری و توریسم

رایزنی ایران و ایرلند درباره توسعه روابط میراث فرهنگی

به گزارش ایرنا، در این گفت‌وگو که به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوبلین سازمان‌دهی شد، جبریل نوکنده رئیس موزه ملی ایران و خانم لین اسکارف ( Lynn Scarff ) رئیس موزه ملی ایرلند درباره موضوعات مورد علاقه از جمله بحث همکاری‌های مشترک فرهنگی در قالب امضای یک یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر کردند.

در این ویدیو کنفرانس طرفین در خصوص مسائلی نظیر: ظرفیت‌ها و امکانات موزه ملی ایران و ایرلند، تبادل اطلاعات و انتشار نشریات، برگزاری وبینارها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه در زمینه مدیریت موزه  و حفظ و مرمت منابع موزه بحث و گفتگو کردند. 

مذاکره در خصوص یادداشت تفاهم همکاری میان دو موزه ملی ایران و ایرلند و تعیین نقشه راه برای همکاری‌های بلند مدت از دیگر موضوعات گفتگو میان روسای موزه ملی ایرلند و ایران بود.

در این ویدیو کنفرانس علاوه بر رئیس موزه ملی ایران، معاون فرهنگی، مسئول نمایشگاه ها و امین اموال تاریخی و همچنین مسئول امور بین الملل موزه ملی ایران مشارکت فعال داشتند. 

علاوه بر لین اسکارف ( Lynn Scarff ) رئیس موزه ملی ایرلند ، آئودری ویتی ( Audrey Whitty ) مسئول مخازن  و دایره آموزش موزه ملی ایرلند نیز در این مذاکرات غیر حضوری مشارکت داشتند.