گردشگری و توریسم

بانک محتوای آموزشی درس‌های دوره متوسطه استان بوشهر رونمایی شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین گفت: اگر چه اولویت آموزش استفاده از شیوه حضوری است، اما در این وضعیت خاص باید با تولید محتوا خود را برای فعالیت آموزش مجازی آماده کرد.

علیمراد کرمی افزود: شبکه شاد به عنوان شبکه اختصاصی آموزش و پرورش بستر آموزش مجازی در سال تحصیلی جدید است در این ارتباط تولید محتوای آموزشی با کیفیت از سوی فرهنگیان هم استانی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی ادامه داد: دبیران کوشا و خلاق استان بوشهر، در تعطیلات تابستانی با تولید محتوای آموزشی از درس‌های دوره متوسطه اول و دوم، نخستین بانک بومی محتوای آموزشی را ایجاد کرده اند.

کرمی بیان کرد: در این بانک آموزشی ۶۰۰ فیلم ۲۰ دقیقه‌ای از ۳۶ عنوان درسی با مشارکت ۳۰۰ معلم توانمند و خلاق از سراسر این استان بارگذاری شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در باره بانک محتوای آموزشی دوره دوم متوسطه اظهار کرد: درس‌های این دوره تحصیلی درحال تدوین و تولید از سوی همکاران است و بزودی در اختیار همه دانش آموزان و معلمان قرار می‌گیرد.

وی در باره مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: محتوای این بانک آموزشی – مجازی در قالب لوح‌ فشرده در اختیار دانش‌آموزان مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند قرار می‌گیرد و امید می‌رود این حرکت به توسعه عدالت آموزشی کمک کند.

کرمی اضافه کرد: با توجه به ضرورت آموزش مجازی برای توانمندسازی معلمان، ۲۵ فیلم آموزش تولید محتوا در این بانک بارگذاری شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش این استان به عنوان اولین استان اقدام به راه‌اندازی شبکه تلویزیونی اینترنتی شتاب کرد.

وی اضافه کرد: ایجاد بانک بومی تولید محتوای آموزشی نشان دهنده توانمندی و پویایی معلمان هم استانی در فرایند آموزش مجازی است.

فیلم‌های آموزشی روی تارنمای آپارات اداره تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش استان بوشهر به آدرس  www.aparat.com/gao بارگذاری شده است.