گردشگری و توریسم

عزاداری عاشورای حسینی در چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد

به گزارش ایرنا، مردم عزادار چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر روز یکشنبه برابر با دهم محرم و مصادف با عاشورای حسینی، با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت متمرکز در مناطق مختلف به عزاداری پرداختند.

نماز ظهر عاشورا نیز با حضور مردم در شهرهای مختلف استان از جمله در مرکز استان  در پنج نقطه شامل مصلای امام خمینی(ره)، مدرسه شهید بهشتی، ورزشگاه تختی، تپه نورالشهدا و میدان امامزاده اقامه شد.

به گفته مسوولان مرکز بهداشت و اداره کل تبلیغات اسلامی استان که به عنوان بازرسان برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا در هیات‌های مذهبی بودند،رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این هیات‌ها بیش از ۹۰ درصد انجام شد.

در استان چهارمحال و بختیاری یکهزار و ۱۰۰ هیات مذهبی فعال است که از ین تعداد تاکنون بیش از ۶۰۰ هیات مذهبی در سامانه بیرق ثبت‌نام و تعهدنامه ستاد ملی کرونا را امضاء کردند.

همچنین مراسم شام غریبان شهادت سید و سالار شهیدان امسال بدون هرگونه تجمع و در بیشتر شهرهای استان در بالکن و منازل مردم با روشن کردن شمع برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار قرار دارد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.