گردشگری و توریسم

هوش مصنوعی تحول جدید در انقلاب صنعتی ایجاد کرده است

دکتر محمدرضا اکبرزاده توتونچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این میان تحقیقات هوش مصنوعی در ایران در جایگاه بسیار شایسته قرار دارد و هر روز تحقیقات بسیاری از محققان ایرانی در معتبرترین محافل علمی جهان پذیرش و ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: از نظر گسترش مرزهای دانش اینک در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و بستر اطلاعاتی مناسبی نیز در حال شکل گیری است که امیدوارم بکارگیری بسیاری از این تحقیقات در حل چالش‌های کشور به کار آید.

استاد گروه برق و کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: انتقال فناوری چالش های قابل توجهی را با خود به همراه دارد و شاید مهمترین امری که در این راستا به آن توجه داشته ایم بومی سازی فناوری از طریق ایجاد فضای مشارکت بین دانشگاه، صنعت و جامعه و تاکید بیشتر بر نیازهای کشور است اما فرهنگ فناوری در جامعه نیاز به بررسی های همه جانبه دارد که فقط با یک حرکت ملی و باور عمیق به توانایی‌ها ما امکان پذیر است.

وی افزود: با توجه به نقش کلیدی پردازش هوشمند اطلاعات در تعریف جامعه مدرن و هم افزایی آن در مسیر پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه، کنگره مشترک هوش محاسباتی با حمایت انجمن های علمی کشوری و بین‌المللی به صورت مجازی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سومین مرکز آموزش عالی دیرقدمت ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز در گستره‌ ۳۰۰ هکتاری با برخورداری از ۱۳ خوابگاه دانشجویی، امکانات رفاهی و خدماتی ۲۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در ۱۳ دانشکده و هفت پژوهشکده دارد.

همچنین ۸۱۰ عضو هیأت علمی در قالب ۶۰ گروه آموزشی این دانشگاه مشغول تدریس هستند.
دانشگاه فردوسی مشهد رتبه ۴۷۰ را در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا در چارچوب “نظام رتبه‌بندی لایدن ۲۰۱۹” کسب کرده است.