گردشگری و توریسم

هلال احمر شمیرانات، نذر سلامت برای عزاداران حسینی دارد

جمال شریفی ظهر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این طرح به منظور کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا طی ۱۰ روز اول محرم ادامه خواهد داشت و نیروهای جوان و داوطلب هلال احمر با حضور در هیات های مذهبی تحت پوشش شمیرانات، علاوه بر تب‌سنجی و نظارت بر رعایت فاصله اجتماعی، به توزیع ماسک و مواد ضد عفونی نیز می‌پردازند.

وی در ادامه از همکاری بین سازمان جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این تعامل زمینه‌ساز خدمت رسانی بهتر در شب‌های عزاداری امام حسین علیه‌السلام و افزایش امنیت و آرامش در جامعه شده است.

معاون جمعیت هلال احمر شمیرانات با بیان اینکه ایمنی و امنیت از مهمترین مولفه‌های انجام و ارائه خدمات امدادی است، تصریح کرد: پلیس در مواقع سوانح و بحران‌ها اولین نهادی است که با هلال احمر همکاری می‌کند و از ظرفیت های این نهاد پرتوان برای امنیت حوزه بحران زده بهرمند می‌شود.

شریفی افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا و همچنین برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین جوانان هلال احمر درصدد برآمدند تا برای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در راستای طرح نذر سلامت در شبهای پر ازدحام تاسوعا و عاشورا حسینی با همراهی نیروی انتظامی از هیئت‌های سطح منطقه بازدید کنند.

وی خاطر نشان کرد: تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌ها، باعث افزایش ضریب احساس امنیت و آسوده خاطری در جامعه می شود و این سازمان‌ها همانند گذشته آمادگی تعامل و همکاری همه جانبه با پلیس در راستای پاسداری از حریم نظم و امنیت، کمک به اجرای برنامه های بشر دوستانه و تکریم منزلت انسانی را دارد.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شدقی پایتخت واقع شده است.