گردشگری و توریسم

عملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای نهبندان آغاز شد

به گزارش ایرنا مجتمع گلخانه‌ای نهبندان در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و سرمایه‌گذاری ۲۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از محلی اعتبارات ملی احداث خواهد شد.

این مجتمع که پیش‌ بینی می‌شود تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۰۰ نفر را در شهرستان نهبندان فراهم خواهد کرد.

همزمان با هفته دولت هفت مجتمع گلخانه‌ای در استان خراسان جنوبی با اعتبار ۵۰۴ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

از این مجتمع‌ها ۲ پروژه با اعتبار پنج میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی پنج پروژه با پیش بینی اعتبار ۴۹۹ میلیارد تومان نیز آغاز شده است.

براساس تفاهم‌نامه استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران که سال گذشته امضا شد، یک هزار هکتار گلخانه در این استان احداث می‌شود.

تاکنون برای هزار و ۵۱ هکتار از اراضی تمام مجوزها اخذ شده است همچنین شناسایی زمین، اخذ استعلام اراضی، تشکیل پرونده و کاربردهای فنی و کمیسیون ماده ۲ نیز فراهم شده است.

استاندار خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت به شهرستان مرزی نهبندان سفر کرد و در بدو ورود مورد استقبال نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه شهرستان قرار گرفت.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان از دوم شهریور همزمان با شروع هفته دولت در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

شهر مرزی نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.