گردشگری و توریسم

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: یک داروخانه متخلف در این شهرستان پلمب شد و افراد متخلف آن شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.

دکتر محمد افکار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی گزارشات مردمی در چند هفته گذشته و بررسی های انجام شده برخی داروخانه‌های شهر تربت‌جام اقدام به فروش مقدار بسیاری شیر خشک و برخی داروهای کمیاب به افراد سود جو کرده‌اند.

وی ادامه داد: با پیگیری های معاونت غذا و دارو و برخی نیروهای امنیتی شهرستان و با رصد دقیق اطلاعاتی برخی از عاملین شناسایی و دستگیر شدند.

کلنگ کشتارگاه صنعتی در قوچان به زمین زده شد

همزمان با چهارمین روز هفته دولت، کلنگ ساخت مجتمع صنعتی فرخان گوشت قوچان با حضور جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان در حاشیه این مراسم گفت: این کشتارگاه صنعتی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع با زیربنای پنج هزارمترمربع احداث می‌شود و ظرفیت روزانه کشتار دام سبک در آن هزار رأس و دام سنگین ۱۰۰ رأس خواهد بود.

احمد کنعانی افزود: مجموع سرمایه‌گذاری این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال است که شامل ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و ۳۰ میلیارد ریال آورده متقاضی می‌باشد و طبق وعده سرمایه‌گذار در هفته دولت سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود.

۱۵۱ سری جهیزیه به نوعروسان کاشمر اهدا شد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشمر از اهدای ۱۵۱ سری جهیزیه به زوج های کم بضاعت و نیازمند این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد جهیزیه با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تهیه شده است.

علی یعقوبیان افزود: این سری جهیزیه شامل هشت قلم کالا به صورت مشارکتی تهیه شده و ارزش ریالی هر سری جهیزیه حدود ۱۰ میلیون تومان است. 

وی با بیان اینکه ۷۸ سری از این جهیزیه ها در شهرستان کوهسرخ توزیع شده ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال حدود ۱۰۰ سری جهیزیه دیگر نیز توزیع شود.