گردشگری و توریسم

درهای سرمایه‌گذاری نفتی منطقه غرب کارون بر روی همگان باز است

به گزارش ایرنا جهانگیر پورهنگ سه شنبه در جمع خبرنگاران، گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان به عنوان یکی از جوان‌ترین شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران را از منطقه اروند کنار تا غرب شهرستان شوش با وسعتی بالغ بر پنج هزار کیلومتر مربع عنوان‌کرد و اظهارداشت: این شرکت در حال حاضر ۱۳ میدان نفتی را در اختیار دارد که بعد توسعه آنها، هم‌اکنون در حال برداشت از آنها هستیم.

وی در خصوص اثرات تحریم در روند برداشت نفت از این میادن، گفت: این شرایط مشکلاتی را برای فعالیت‌های این شرکت در زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز تولید ایجاد کرده است، اما خوشبختانه با همکاری که با تولیدکنندگان داخلی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفت، در روند تولید نفت هیچگونه خلیلی ایجاد نشده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به برداشت از میادین مشترک با کشور عراق در غرب کارون اشاره‌کرد و گفت: در حال حاضر با ظرفیت مناسبی در حال تولید هستیم و این شرایط درحالی است که با اتکا به توان داخلی این روند ادامه دارد اما باید توجه داشت که درهای سرمایه گذاری در این منطقه بر روی همگان باز است و محدودیتی وجود ندارد.

وی میزان برداشت نفت از منطقه غرب کارون و میدان‌های در اختیار شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان را ۴۲۰ هزار بشکه اعلام‌کرد و ادامه داد: با این وجود این شرکت ظرفیت فرآورشی ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز را دارد و چشم انداز تعریف شده در آینده برداشت بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز است.

پورهنگ تصریح‌کرد: در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر مشغول کار هستند و با احتساب سایر افراد شاغل در پروژه‌های وابسته به این شرکت، این میزان به چهار هزار نفر می‌رسد.

پرداخت مالیات نفت اروندان به‌زودی در خوزستان

این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز اروندان با تاکید بر اینکه پیش از این پرونده مالیاتی این شرکت در استان تهران بود، گفت: با پیگری‌هایی که صورت گرفت، قرار است به زودی پرداخت مالیات این شرکت در استان خوزستان انجام شود.

وی تصریح‌کرد: این اقدام برای کمک به توسعه اقتصادی منطقه صورت گرفته تا بخشی از آن به صورت منابع مالی در قالب سهم استان از مالیات به ایجاد زیرساخت‌های استان اختصاص یابد.

پورهنگ در بخش دیگری از این نشست به اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته این شرکت برای جمع‌آوری گازهای همراه تولید نفت اشاره کرد و گفت: طی سه سال آینده ، هیچگونه فلر نفتی در غرب کارون وجود نخواهد داشت که این امر علاوه اینکه برای کشور ثروت آفرینی خواهد کرد، از ایجاد آلایندگی زیست محیطی در منطقه جلوگیری می‌کند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۶۰ درصد از تولید نفت در این شرکت بهره‌برداری از میادین مشترک با کشور عراق صورت می‌گیرد.