گردشگری و توریسم

بهره برداری از ۴۶ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در هفته دولت

فریبرز مرادی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  ایام هفته دولت را فرصتی ارزنده برای تبیین دستاوردهای نظام  جمهوری اسلامی دانست و افزود: بهره برداری  ۱۱ پروژه ایمن سازی و رفع نقاط پر حادثه راهها، بهره برداری از ۱۲ پروژه بهسازی و روکش آسفالت در محورهای اصلی و فرعی و روستایی و بهره برداری از ۲۱ پروژه ابنیه فنی راهها در محورهای استان و افتتاح یک باب راهدارخانه سیار از مهمترین پروژه های هفته دولت این اداره کل در سالجاری می باشد.
 وی  با تاکید بر لزوم رفاه حال مسافران و گردشگران در پایانه مرزی آستارا  خاطرنشان کرد : به همین منظور ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه مرزی آستارا  در این ایام راه اندازی می شود.

مدیرکل حمل و نقل راهداری گیلان اجرای پروژه های بخش راهداری را  در شهرستان های بندرانزلی، صومعه سرا، رودبار، تالش، لاهیجان، سیاهکل، رشت، املش، رضوانشهر، آستارا، شفت و فومن عنوان کرد.

گیلان حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه دارد که افزون بر ۹ هزار کیلومتر راه روستایی و مابقی آزاد راه ، بزرگراه و راه فرعی و اصلی است.بیش از ۴۸۰ نیروی راهدار با حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در راه های گیلان مستقر هستند.

این استان با داشتن بندرگاه و گمرکات و پایانه از مراکز مهم تجاری و از کانون های گردشگری کشور است .